شناسهٔ خبر: 58197 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سلسله نشست های معرفی دانش «۹ گانه ایرانی» برگزار می شود

سلسه نشست های معرفی دانش «۹ گانه ایرانی» با حضور دکتر لاله بختیار برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

سلسله نشست های معرفی دانش «۹ گانه ایرانی» برگزار می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، نشست های معرفی دانش بومی سازی شده «اِناگرام» - شاخه ای جدید در علم روان شناسی روز دنیا- به نام «۹ گانه ایرانی» با حضور لاله بختیار عضو رسمی انجمن بین المللی «اِناگرام» آمریکا، محقق و پژوهشگر حوزه روان شناسی و فلسفه و استخراج کننده ریشه های ایرانی- اسلامی این دانش، برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.

طی این نشست ها که به میزبانی موسسه ماه شید خرد تنها نماینده رسمی انجمن اناگرام در ایران برگزار می شود، بختیار ماحصل پژوهش های خود در زمینه استخراج ریشه های ایرانی- اسلامی دانش اناگرام را به اساتید حوزه روان شناسی، فلسفه و طب اسلامی معرفی می کند.

در جریان این نشست ها که از هشتم لغایت ۲۴ بهمن ماه برگزار می شود، موسسه ماه شید خرد میزبان اساتیدی همچون الهی قمشه ای، آزاد ارمکی، قراملکی، حیدری و خدادوست خواهد بود.

دانش «۹ گانه ایرانی» مدل بومی سازی شده دانش «اناگرام» - شاخه جدیدی در علم روان شناسی روز دنیا است که ریشه های ایرانی- اسلامی این دانش که ردپای آن را در اندیشه های خواجه نصیرالدین طوسی، سهروردی، امام محمد غزالی و سایر اندیشمندان ایرانی- اسلامی حوزه فلسفه و حکمت می توان یافت، توسط  لاله بختیار استخراج شده و موسسه ماه شید خرد، تبیین کننده آن با فرهنگ کشور ایران است.

نظر شما