شناسهٔ خبر: 56627 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۵۰درصد مراکز آموزش عالی زیر خط استاندارد/ ساماندهی در قالب ادغام

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: حدود ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی زیر خط استاندارد قرار دارند که در قالب ادغام، تجمیع و تغییر ماموریت ساماندهی خواهند شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر  درباره اینکه چه تعداد از موسسات آموزش عالی نیازمند ادغام با دانشگاه های دیگر هستند، گفت: این موضوع در حال بررسی بوده و بعد از جمع بندی نهایی اعلام می شود.

وی ادامه داد: ولی در مجموع می توان گفت، حدود ۵۰ درصد مراکز آموزش عالی دولتی زیر خط استاندارد قرار داشته و نیازمند کمک هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: ساماندهی آموزش عالی مختص این مراکز است که تا بتوانند رشد کنند و شیوه رشد آنها متفاوت است که شامل ادغام، تجمیع و حتی تغییر ماموریت می شود.

شریعتی نیاسر، «ساماندهی» را یکی از برنامه های ویژه وزارت علوم در سطح کشور عنوان کرد و افزود: ساماندهی در سه وجه، ساماندهی موسسات غیر دولتی در قالب ادغام، تجمیع و تغییر مأموریت، ساماندهی رشته ها در سه گروه کم متقاضی، پر متقاضی و همتراز با تأکید بر اولویت دانشگاه های دولتی و ساماندهی محتوایی در زمینه های مختلف و از جمله بازنگری در دادن مجوزه دوره های تحصیلات تکمیلی و افزودن شاخص های جدید در این زمینه انجام خواهد گرفت.

به گزارش مهر، طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی، در راستای اجرایی شدن ماده ۳ طرح آمایش آموزش عالی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین در راستای مفاد قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران است که برنامه اجرایی آن در دست بررسی بوده و پس از طی مراحل قانونی و تصویب اجرا می شود.

طرح ساماندهی با اولویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی که سر بار دولت هستند با قوت و با هدف نهائی ارتقا وضعیت مؤسسات، پیاده سازی و اجرا خواهد شد.

نظر شما