شناسهٔ خبر: 56553 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره در امریکا» منتشر شد

کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره در امریکا» نوشته مهدی فرجی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «زندگی روزمره در آمریکا» روایت مهدی فرجی است از پدیده‌ها، حوادث، و موضوعاتی فرهنگی که کنجکاوی‌اش را برانگیخته‌اند. این روایت‌ها عموماً معطوف به توصیف و تحلیل برساخت‌های ایدئولوژیک پدیده‌های فرهنگی است که در چند سال اخیر تجربه، مشاهده، یا مطالعه کرده‌ است.

در بخش هایی از کتاب  «فرهنگ و زندگی روزمره در امریکا»  آمده است: سال‌های پس از جنگ جهانی دوم یکی از دوره‌های جهش اقتصادی امریکاست. درحالی‌که بیشتر کشورهای اروپایی با ویرانی‌های گسترده، اقتصاد ورشکسته، تلفات بسیار، و روان‌های زخمیِ جنگ جهانی دست به گربیان بودند، امریکا در آن سوی اقیانوس اطلس با کمترین صدمه از جنگ، طعم رونق اقتصادی سریع حاصل از جنگ را می‌چشید.

با پایان جنگ، سربازهای امریکایی از جبهه‌های اروپا و شرق آسیا وارد بازار کار و تولید برای بخش عظیمی از دنیای ورشکسته شدند. درآمد حاصل از این جهش اقتصادی امکان سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی را در امریکا یک‌بار دیگر ممکن و توسعهٔ جاده‌ها امکان جابه‌جایی را در مقیاس‌های روزانه آسان‌تر کرد. به‌لطف این رشد اقتصادی، طبقهٔ متوسط بزرگی در حال شکل‌گیری بود که به‌دنبال خود سبک زندگی کاملاً متفاوتی را به‌همراه آورد و تصویر جغرافیای شهری امریکا را دگرگون کرد.

جمعیت بزرگی از این طبقهٔ متوسط از شهرها بیرون رفتند و سبک زندگی جدید را خلق کردند: «زندگی در حومه». زندگی در حومهٔ شهرها از سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ روند دائماً روبه‌رشدی را پشت سر گذاشته است؛ به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۰۰، بیش از ۵۰ درصد جمعیت امریکا ساکن حومه‌ها شدند و عملاً بسیاری‌ از حومه‌های ایالت‌ها به همدیگر وصل شده‌اند.

کتاب «زندگی روزمره در آمریکا» نوشته مهدی فرجی با شمارگان هزار نسخه در ۲۳۶ صفحه به بهای ۱۰۰ هزار ریال توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما