شناسهٔ خبر: 56258 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهردار منطقه ۲ پس از حذف میدان قیصر: جای میدان، بلوار به نام قیصر امین‌پور می‌کنیم!

شهردار منطقه ۲ می‌گوید میدان قیصر امین‌پور را به خاطر مشکلات ترافیکی حذف کردیم و قصد داریم در آینده، بلوار شهرداری را به بلوار قیصر امین‌پور تغییر نام دهیم؛ البته اگر شورا قبول کند!

جای میدان، بلوار به نام قیصر امین‌پور می‌کنیم!

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در پی سخنان احمد مسجد جامعی؛ عضو شورای شهر تهران که روز جمعه ۲۳ شهریور در بازدید از حسینه‌ها و تکایا، با حضور در محل میدان سابق قیصر امین‌پور از تبدیل این محل به چهارراه گله کرده بود، شهرداری منطقه ۲ تهران این تصمیم را با قول گذاشتن نام قیصر امین‌پور بر بلوار شهرداری، توجیه کرد.

رسول کشت‌پور در این‌باره گفته است: در پی تذکر عضو محترم شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حذف میدان قیصر امین‌پور واقع در ضلع شمالی بلوار شهرداری باید توجه داشت که این اقدام بنا به خواست مکرر شهروندان ساکن محدوده مزبور به دلیل ایجاد گره ترافیکی به ویژه در ساعات اوج تردد شهروندان انجام شده است.

 
به گفته او این طرح بر مبنای مطالعات کارشناسی ترافیکی و اجتماعی و با اخذ مصوبه شورای ترافیک از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت پذیرفته است.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اگر میدان مذکور با شرایط ترافیکی منطقه، هم‌خوانی نداشته است؛ چرا از آغاز تصمیم گرفته شد نام آن را بگذارند «قیصر امین‌پور» و سردیس این شاعر فقید را در آنجا نصب کنند.

مساله دوم این است که چطور شهرداری یک منطقه می‌تواند به صلاح‌دید خود، دست به چنین اقدامی بزند؟ آیا اگر نام این میدان به جای نام یک شاعر، نام شخصیت دیگری بود، این اتفاق انقدر ساده رخ می‌داد؟
 

شهردار منطقه ۲ همچنین اظهار کرده است: بر اساس تصمیم‌گیری قبل از اجرای طرح و با توجه به برنزی بودن سردیس و احتمال سرقت و یا آسیب رسیدن در حین انجام عملیات، سردیس قیصر امین پور با هماهنگی سازمان زیباسازی به محلی مناسب منتقل و پس از اتمام عملیات در قسمت جنوبی تقاطع نصب و نام بلوار شهرداری به بلوار قیصر امین‌پور تغییر می‌کند.

 
کشت‌پور ادامه داده: البته، این امر پس از انجام مراحل قانونی و تصویب آن در کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران اتفاق خواهد افتاد.


مساله سومی که باید در این رویداد بررسی کرد این است که اگر نامگذاری میدان مذکور در دوران سومین دوره شورای شهر تهران با نظر نمایندگان این شورا صورت گرفته است، چطور یک شهردار می‌تواند بدون اطلاع به شورا، تصمیم رسمی این نهاد را نقض کند؟

همچنین ایشان در شرایطی که هنوز نظر شورای شهر تهران را درباره برداشتن نان قیصر از میدان مذکور و نهادن آن بر یک بلوار نمی‌داند، چطور این اظهارات را دست‌مایه توجیه اقدام حذف میدان قیصر امین‌پور قرار می‌دهد؟

نظر شما