شناسهٔ خبر: 56012 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو کتاب جدید یوسفی در ایران منتشر می‌شود

حمیدرضا یوسفی، استاد دانشگاه پتسدام آلمان اکنون ترجمه دو کتاب «صحنه‌های نبرد تفکر» و «روان‌درمانی ابن سینایی اعتیاد» را در دست دارد.

دو کتاب جدید یوسفی در ایران منتشر می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حمیدرضا یوسفی، استاد دانشگاه پتسدام آلمان با بیان اینکه اکنون روی ترجمه کتابی با عنوان «صحنه‌های نبرد تفکر» کار می‌کند، گفت: این کتاب سه هفته پیش در آلمان منتشر شده است و امروز در ایران در حال ترجمه است موضوع کتاب نظریه‌ای است در جهت عکس فرضیه ساموئل هانتینگتون که از «نبرد فرهنگ‌ها» صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که فرهنگ‌ها گسل‌های گذرناپذیر نیستند و مرزی بین آنها وجود ندارد. نظریه هانتینگتون در کانون تعاملات بین‌المللی باعث سوءتفاهم‌هایی زیادی شده است. امر مسلم این است که همیشه و همه جا این تفکرها و نوع نگاه‌هایی هستند که در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و بستر فرهنگی و دینی دارند.
 


به گفته یوسفی، این یک واقعیت تاریخی است که هانتینگتون و راویان او آن را ندیده‌اند. ما می‌توانیم در مراودات‌مان از لفظ تعامل میان فرهنگی صحبت کنیم، البته مشروط بر اینکه منظورمان تمام و کمال رودررویی تفکران و جهانبینی‌های مختلف باشد که بستر فرهنگی و ... دارند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان روانشناس سال‌هاست روی پروژه‌ای تحت عنوان «روان‌درمانی ابن سینایی اعتیاد» کار می‌کند، افزود: این رساله در واقع فوق دکتری دوم من است. این کتاب هم در حال ترجمه به زبان فارسی است و مترجم آن دکتر موسوی خوانساری هستند.

نظر شما