شناسهٔ خبر: 55830 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمازون بدون دلیل نویسندگان را سانسور می‌کند

سرویس انتشار مستقل کتاب‌ در آمازون این امکان را فراهم می‌کند که نویسندگان به طور مستقیم بتوانند کتاب خود را منتشر کنند ولی اخیراً گزارش‌هایی از ممنوعیت بعضی از نویسندگان در این سرویس دیده می‌شود.

آمازون بدون دلیل نویسندگان را سانسور می‌کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ خبرها و گزارش‌های بسیاری از ممنوعیت کتاب‌های چاپی در کشورهای مختلف به چشم می‌خورد ولی ممنوعیت از نوع آمازون شاید جدیدترین مورد این ممنوعیت‌ها باشد.

یکی از سرویس‌های تقریباً جدید شرکت فروشگاه‌های آنلاین آمازون پلتفرم انتشار کتاب توسط نویسندگان مستقل است که از طریق کتابخوان الکترونیک این شرکت امکان پذیر است. نویسندگان با دسترسی به این پلتفرم در دستگاه کیندل می‌توانند به طور مستقل کتاب خود را منتشر کنند ولی گزارش‌های متعددی حاکی از سانسور بی دلیل نویسندگان توسط آمازون است.

منابع مختلفی از جمله سرویس اقتصادی سایت یاهو بارها گزارش کرده‌اند که آمازون بدون دلیل از انتشار کتاب توسط نویسندگان خودداری می‌کند و برای این امر دلیل خاصی ارائه نمی‌کند. در ماه‌های گذشته شش رمان نتوانستند در این سرویس منتشر شوند که نمونه آن جیسون کیپریانو نویسنده اهل کالیفرنیا آمریکاست. وی می‌گوید آمازون بدون دلیل مانع انتشار رمانم شده است.

پیش از این گزارش‌هایی درباره درخواست مبالغی از نویسندگان برای انتشار کتابشان توسط آمازون منتشر شده بود که با مخالفت‌هایی نیز روبرو شد ولی خود آمازون این مسئله را تکذیب کرده بود.

کیپریانو که با نام مستعار جی.ای. کیپریانو می‌گوید: « تا کنون 143هزار نسخه از رمان‌هایم را در سرویس کیندل آمازون فروخته‌ام ولی وقتی خواستم رمان جدیدم را در آمازون منتشر کنم با صفحه غیرقابل انتشار مواجه شدم.» وی اعتقاد دارد مسئولان آمازون با این اقدامات به دنبال درآمدزایی از نویسندگان هستند.

سرویس انتشار کتاب توسط نویسندگان مستقل یا انتشار مستقیم کیندل (KDP) به نویسندگان اجازه می‌دهد رمان‌ و داستان‌های خود را به طور مستقیم و کاملاً رایگان از طریق سایت آمازون و دستگاه کتابخوان کیندل منتشر کنند. در این سرویس خوانندگان کتاب‌های الکترونیک با پرداخت مبلغی می‌توانند به طور نامحدود از کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

 مسئولان آمازون در واکنش به این گزارش‌ها ادعا می‌کنند سرویس کیندل به صورت اتوماتیک توسط روبات‌های مجازی اداره می شود و شاید این مشکلات به خاطر الگوریتم‌های آن باشد. البته هنوز مسئولان آمازون دلیل خاص و روشنی برای ممنوعیت بعضی نویسندگان ارائه نکرده است.

نظر شما