شناسهٔ خبر: 55675 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قول سازمان برنامه به دانشگاهها/ تخصیص ۱۰۰درصدی بودجه امسال

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: علیرغم تمامی فشارهای اقتصادی اما برنامه داریم بودجه دانشگاه ها را به صورت صددرصدی پرداخت کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعید نمکی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه امیرکبیر گفت: این قول را می دهیم که علیرغم تمام فشارهای اقتصادی در سال جاری بودجه دانشگاه ها به صورت صددرصدی اختصاص یابد.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی برای اداره مسائل جاری کشور و نیازهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: غم انگیزترین و استخوان سوزترین صحنه این است که با بانویی مواجه شوی که به دلیل مشکلات اقتصادی تنها خرید او از یک مغازه میوه فروشی کدو و بادمجان باشد که آنها نیز کیفیت لازم را نداشته باشد.

نمکی خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات امسال با قدرت کشور را اداره خواهیم کرد و نمی گذاریم حتی یک روز حقوق هیچ یک از کارمندان عقب بیفتد.

وی عنوان کرد: در سال جاری بودجه آموزش عالی کشور ۳۰ درصد و بودجه پارک های علم و فناوری ۵۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در حال حاضر تنها با جنگ اقتصادی مواجه نیستیم بلکه با ترکیبی از جنگ روانی و اقتصادی رو به رو هستیم که با اتحاد می توانیم از این گردنه عبور کنیم.

نمکی اظهار داشت: در هیچ یک از کشورهای دنیا آموزش و بهداشت جزو بودجه های جاری نیست چرا که آموزش و پژوهش به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان برای ۵۲ پروژه مدیریت سبز از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده و امیدواریم امسال نیز بتوانیم بیشترین رقم بودجه ای را به این حوزه اختصاص دهیم.

معاون توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز دولت دست نیاز به سمت دانشمندان و محققان کشور دراز کرده تا بتواند مشکلات خود را حل کند.

نمکی گفت: با نگاهی واپس گرا و سنتی نمی توان کشور را اداره کرد بلکه دانشگاه ها باید راهکارهای کاربردی خود را در این زمینه ارائه دهند.

نظر شما