شناسهٔ خبر: 55457 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم تعیین شد

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی تعیین شد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۳۱۸ شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی با حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

پیش از دستور جلسه، حجت الاسلام و المسلمین روح الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: به منظور ایجاد سامانه نظارت و ارزیابی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دبیرخانه شورا با دستگاهها و نهادهای آموزش عالی مکاتبه صورت گرفته و مقرر شد با مهلت مشخص شاخص های مربوطه دسته بندی و به کارگروه مربوطه ارائه شود.

در ادامه، نامه هیأت عالی جذب پیرامون تعیین دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرائت شد و دکتر کی نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی، با اشاره به تبصره ۱ ماده ۴ مصوبه ۶۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا رضوان طلب، رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عنوان دبیر پیشنهادی معرفی کرد که توسط اعضا تصویب شد.

دستور جلسه ۳۱۸ شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی، «پیگیری میزان و چگونگی اجرای اقدامات پیشران نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی» بود.

 در این رابطه حجت الاسلام و المسلمین شاطری عنوان کرد: در جلسات گذشته این شورا، تعدادی از اقدامات مصوب نظام مدیریتی سند دانشگاه اسلامی جهت اجرا انتخاب و در جلسات دانشگاه اسلامی تصویب شده که برخی از آنها توسط دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی پذیرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به اقدامات مصوب گفت: دانشگاه اسلامی مطلوب، دانشگاه نظریه پرداز و کارآمد در تمدن نوین اسلامی ایرانی پیشرفت می­ باشد که بایستی بررسی کرد دانشگاههای فعلی قادرند چه میزان از این هدف را تأمین کنند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: برای رسیدن به افق های مطلوب دانشگاه اسلامی به نظر می رسد ترمیم اساسی در ساختار فعلی دانشگاهها نیاز باشد، هر چند این معنایش عدم کارآمدی فعلی دانشگاهها نیست.

وی افزود: بایستی به میزان مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در ارتقای دانشگاه ها توجه داشته باشیم تا کارآمدی و پیشرفت دانشگاه مطلوب را سرعت ببخشیم.

نظر شما