شناسهٔ خبر: 53961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت آموزش های مهارتی در کشور آسیب شناسی می شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: آسیب شناسی مدیریت آموزش های مهارتی در کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب برای حل چالش ها و ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای از برنامه هایی دانشگاه است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم صالحی عمران با اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشکده و آموزشکده های استان تهران با محوریت تبادل نظر در خصوص راهکارهای تقویت و توسعه آموزش های عالی فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای دراین نشست گفت: خوشبختانه شناخت خوب و دقیقی از بدنه و تاریخچه دانشگاه فنی و حرفه ای دارم زیرا از ابتدای شروع کار و آغاز فعالیت در آموزش عالی، مدیریت و تدریس در دانشکده تربیت دبیر بابل، فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و علمی بنده در راستای آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای بوده است.

وی افزود: آسیب شناسی مدیریت آموزش های مهارتی در کشور، ارائه راهبردها و راهکارهای مطلوب برای حل مشکلات و چالش ها و ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای از برنامه هایی است که در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: در سازمان های آموزشی جهان دو عنصر اصلی و مهم، دانشجویان و مدرسان هستند. اگر دانشجو نباشد عملا دانشگاه وجود خارجی نخواهد داشت بنده اعتقاد دارم وظیفه اصلی مدیران و کارکنان باید کمک به اعتلای دانشگاه و حرکت در مسیر تربیت دانشجویان ماهر و آچار بدست و در راستای حل معضل اشتغال دانش آموختگان باشد.

وی به تشکیل شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه اشاره کرد و گفت: بنده به برنامه ریزی و حرکت در راستای کیفیت بخشی آموزش و تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مراکز تابعه و پرهیز از کمیت گرایی و استفاده از خرد جمعی بالاخص تجربیات و دانش اعضای هیأت علمی دانشگاه اعتقاد بالقوه دارم.

صالحی عمران با اشاره به بیانات ریاست جمهوری در جمع نخبگان علمی کشور خاطر نشان کرد: در برهه کنونی نگرش مسوولین کشور نسبت به آموزش های مهارتی مثبت بوده و نقش حمایتی دارد لذا بایستی از این فرصت طلایی در جهت ارتقای دانشگاه فنی و حرفه ای بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: با اعتقاد به تأثیر ارتباطات انسانی و توجه به رفاهیات کارکنان در پیشبرد اهداف سازمانی به مدیران ستادی توصیه اکید داشته و دارم که در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به رفع نیازهای رفاهی و مطالبات قانونی کارکنان و استادان دانشگاه فنی و حرفه ای همت کنند.

نظر شما