شناسهٔ خبر: 52959 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرفروش‌ترین کتاب‌های چین در سال ۲۰۱۷ میلادی

سایت آمازون چین طبق روال هر ساله خود به معرفی فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی پرداخته است. با این فهرست که هم شامل کتاب‌های کاغذی و هم الکترونیکی می‌شود، می‌توان شناخت سطحی از عادت‌های خوانندگان چینی نیز به دست آورد.

​پرفروش‌ترین کتاب‌های چین در سال 2017 میلادی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ «معجزات فروشگاه نامیا» نوشته کیگو هیگاشینو، «ما سه نفر» نوشته یانگ جیانگ، نویسنده فقید چینی و «گربه خانگی» نوشته اریک لیتوی به ترتیب سه کتاب کاغذی هستند که بیشترین فروش را طی سال گذشته در کشور چین داشته‌اند.

 اما کتاب‌های الکترونیک در سال جاری با فروش متفاوتی روبه‌رو بوده‌اند. سه کتاب الکترونیکی که در سال جاری در چین سروصدا کرده و فروش خوبی داشته‌اند به ترتیب؛ «مشکل سه گروه» نوشته لیو کیکسن، «معجزات فروشگاه نامیا» نوشته کیگو هیگاشینو و مجموعه داستان‌های «شرلوک هولمز» نوشته آرتور کونن دویل است.

کتاب «معجزات فروشگاه نامیا» که نسخه چینی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شده، امسال توانست برای سومین سال متوالی عنوان پرفروش‌ترین کتاب کاغذی و الکترونیکی چین را کسب کند.

رمان «به نام مردم» از جو میسن، نویسنده ژاپنی که درباره مبازه با فساد و تباهی است نیز چهارمین کتاب الکترونیکی پرفروش سال در چین شد. این کتاب، فروش بالای خود را به میزان زیادی مدیون اقتباس تلویزیونی موفقی است که از آن صورت گرفته و در تلویزیون چین مخاطبان زیادی پیدا کرده است.

اقتباس‌های سینمایی و تلوزیونی در چین، از عوامل فروش بالای کتاب‌ها در این کشور محسوب می‌شود. طبق آمار رسمی منتشر شده، فروش کتاب‌های کاغذی و الکترونیکی در این کشور، سه ماه پس از به نمایش‌ درآمدن اقتباس‌های تلویزیونی یا سینمایی آنها ۱۲ تا ۲۴ برابر می‌شود.

در فهرستی که آمازون به تازگی منتشر کرده جیا پینگوا، به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نویسنده چینی در خارج از مرزهای این کشور معرفی شده است. آمازون در ماه آگوست سال جاری، نسخه انگلیسی رمان «رویاهای خوش یمن» وی را منتشر کرد، که با استقبال زیاد خوانندگان روبرو شد.

این رمان که نخستین‌بار در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شده، تجربه‌های دردناک یک کارگر مهاجر به نام  لیو گواسینگ، که از روستا برای پیدا کردن شغل مناسب و زندگی به شهر مهاجرت کرده را روایت می‌کند.

افزایش کتاب‌خوانی آنلاین

در چین تعداد خوانندگان کتاب‌های الکترونیکی و آنلاین همچنان در حال افزایش است.
آخرین مطالعات و آمارها بیانگر این نکته است که تعداد خوانندگان کتاب‌های الکترونیکی در این کشور از مرز ۳۰۰ میلیون نفر گذشته و عامل بالا رفتن خرید آنلاین محصولات فرهنگی بوده است.

بر اساس گزارش موسسه مطبوعات و نشریات چین، در سال ۲۰۱۷ میلادی هر فرد بزرگسال چینی به طور متوسط بیش از هفت کتاب؛ اعم از کاغذی و دیجیتال خوانده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش نسبی داشته است.

نظر شما