شناسهٔ خبر: 52124 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای برای اشتغال در کشورهای خارجی

سرپرست دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای گفت: در حال تلاش هستیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را برای اشتغال به کشورهای مختلف معرفی کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ناصر شمس گفت: درحال رایزنی با وزارت امور خارجه و وزارت علوم هستیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را برای اشتغال به کشورهای مختلف معرفی کنیم.

وی ادامه داد: البته این موضوع در حد طرح است و تا زمانی که با وزارت امور خارجه و وزارت علوم هماهنگ نشده، اجرایی نمی شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای درخصوص این سئوال که درحال حاضر ۷۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند، آیا این طرح برای ۳۰ درصد باقی مانده اجرا خواهد شد، گفت: هم برای ۳۰ درصد باقی مانده و هم اینکه ما می توانیم نیروی کار مورد نیاز کشورهای دیگر را تربیت کرده و این نیروها را به کشورهای مختلف معرفی کنیم.   

شمس یادآورشد: در حال حاضر ۱۷۳ مرکز در سطح کشور داریم که ۲۲۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های ما فعال هستند و بیش از دو سوم آنها در مقطع کاردانی هستند.

وی افزود: دو سوم دانشگاه‌های ما پسرانه و یک سوم دخترانه است و سیاست دانشگاه بر ایجاد اختلاط دانشگاه نیست ولی سعی می‌کنیم در کنار دانشکده‌های دخترانه دانشکده پسرانه ایجاد می‌کنیم تا با مدیریت درست از ظرفیت کارگاهی دانشکده‌ها بتوانیم استفاده کنیم.

سرپرست دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: در حال رایزنی با کشورهای دیگر هستیم که از کشورهای دیگر دانشجو جذب کنیم و حتی در کشورهای دیگر دانشگاه را فعال کنیم که با عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای قزاقستان، قرقیزستان و حتی بخشی از کشورهای آفریقایی مذاکره کردیم تا دانشگاه را در آن کشورها فعال کنیم.

نظر شما