شناسهٔ خبر: 51621 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به کار مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای

مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای اهداف کلی مراکز مشاوره و سلامت از سال تحصیلی جاری آغاز به کار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای طبق مقررات نظام روانشناسی جمهوری اسلامی و در راستای اهداف کلی مراکز مشاوره و سلامت از سال جاری آغاز به کار کرد.

مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانشگاه فنی و حرفه ای به طور کلی اهداف خود را بر بنیان بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی، اجتماعی، اخلاقی، معنوی، فرهنگی و تربیتی دانشگاهیان و آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی بنا نهاده است.

اهداف اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه ای از راه اندازی  مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای، ارتقاء سطح دانش و بینش روان‌شناختی دانشجویان در زمینه مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه دانشگاهی، هدایت و راهنمایی دانشجویان در جهت شناخت صحیح توانایی‌ها و ضعف‌های خود و ایجاد شرایط لازم به منظور افزایش سازگاری مؤثر دانشجویان با محیط تحصیل و زندگی و توجه به توسعه روابط اجتماعی است.

پیشگیری از بروز و شیوع مسائل و مشکلات عاطفی، رفتاری و توسعه سلامت روانی در فضای عمومی دانشکده‌ها / آموزشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، راهنمایی دانشجویان در تصمیم‌گیری آگاهانه، عاقلانه و حسن انتخاب بخصوص در تحصیل، اشتغال، خانواده و ازدواج، ایجاد زمینه‌های لازم برای ارتقاء روابط میان‌فردی سالم در دانشگاه و خوابگاه‌ها از طریق توجه به عوامل تعیین‌کننده روابط متقابل بین اساتید، دانشجویان و کارکنان از دیگر اهداف اختصاصی راه اندازی مرکز مذکور عنوان شده است.

راهنمایی دانشجویان در حل مشکلات رفتاری، عاطفی، شناختی، تحصیلی، خانوادگی، توسعه و تنوع بخشی به خدمات مشاوره و روان شناختی و تسهیل دسترسی دانشگاهیان و آحاد جامعه به این خدمات، اطلاع‌ رسانی لازم به دانشجویان درباره مراکز مشاوره و خدمات مشاوره ای و تلاش در جهت نهادینه سازی فرهنگ استفاده از مشاوره در بین دانشگاهیان، از دیگر اهداف اختصاصی راه اندازی مرکز مشاوره و سلامت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان شده است.

نظر شما