شناسهٔ خبر: 51255 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوره دکتری زبان شناسی شناختی در دانشگاه تربیت مدرس ایجاد می شود

با تصویب دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، دوره دکتری زبان شناسی شناختی در دانشگاه راه اندازی می شود.

به گزاش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ارسلان گلفام مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه طی ۴ سال گذشته اقدام به درخواست مجوز برای راه اندازی رشته زبان شناسی شناختی کرد و با توجه به اینکه از سال ۸۲ پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه علوم شناختی در این دانشگاه تعریف و به انجام رسیده است می توان گفت دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه پیشگام در زمینه علوم شناختی محسوب می شود و خوشبختانه با تصویب نهایی دفتر گسترش وزارت علوم، مجوز راه اندازی این رشته در مقطع دکتری  به دانشگاه تربیت مدرس داده شد.

وی افزود: هدف از تاسیس این رشته را می توان تربیت محقق و متخصص در زمینه علوم شناختی زبان عنوان کرد به گونه ای که از طریق بازبینی و بازتعریف مدل های مختلف شناختی، ‌ به تحلیل زبان به عنوان قوایی زیستی- اجتماعی فرهنگی بپردازد.

تصریح کرد: این رشته علاوه بر بررسی ماهیت و چیستی زبان زمینه لازم را برای فهم و شناخت سایر قوا و کارکردهای شناختی آن در ابعاد نظری و کاربردی فراهم می آورد.

مدیر گروه زبان شناسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانش آموختگان این رشته قادر به نظریه پردازی، بازبینی و بازتعریف نظریه ها و مدل سازی در چارچوب کلان علوم شناختی زبان خواهند بود.

راه اندازی دوره دکتری رشته علوم شناختی – زبان شناسی در نشست بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۵ شورای دانشگاه به تصویب رسیده بود و قرار است دانشگاه از مهر ماه سال ۹۷ در این رشته دانشجو پذیرش کند.

نظر شما