شناسهٔ خبر: 50966 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صاحب‌نظران «فلسفه تاریخ» را نقد می‌کنند

فلسفه تاریخ یکی از تازه‌ترین آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی در آیینی با حضور محمدحسن زورق و چند صاحب‌نظر رونمایی و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

صاحب‌نظران «فلسفه تاریخ» را نقد می‌کنند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب جدید دفتر نشر فرهنگ اسلامی با عنوان فلسفه تاریخ رونمایی می‌شود. این آیین سه‌شنبه ۲۴ مرداد در ساختمان مرکزی این دفتر و با حضور صاحب‌نظرانی مانند سیدحسن حسینی، حمید خویی و حسین رویوران برگزار شود.
 

محمدحسن زورق در کتاب جدید خود که در هفت فصل منتشر شده، معتقد است تاریخ به سوی خودآگاهی و خدا آگاهی به پیش می‌رود.

چیستی تاریخ، چیستی فلسفه و قلمروهای فلسفه و فلسفه تاریخ مباحث فصل اول را تشکیل می‌دهد و در فصل دوم مباحثی مانند چیستی و کیستی انسان، راز برکشیدگی انسان و ناخودآگاهی و خودآگاهی به بحث گذاشته می‌شود و فصل سوم نیز به اراده، اختیار، عقل، عشق، آزادی و رابطه‌ی خودآگاهی با کیستی انسان می‌پردازد.

بر همین اساس در فصل چهارم درباره اصول علم، تاریخ، فطرت، شهوت و روندهای تاریخی بحث و در فصل پنجم با نگاهی مجدد به عوامل تاریخی، درباره فطرت، خدا و عشق به خدا بعنوان محرک تاریخ پرداخته شده است.

فصل ششم کتاب نیز از پیش‌ران‌های تاریخ و فرآیندهای اجتماعی و روندهای تاریخی و سیر تمدن‌ها سخن به میان آورده است و در نهایت فصل هفتم تلاش می‌کند تا خواننده را با مختصات جهان فردا، راه تاریخ و هزاره سوم میلادی و تقدیر تاریخ آشنا کند. کتاب فلسفه تاریخ در هفت فصل و بیست و یک بخش و ۴۵۶ صفحه  تنظیم و در هزار نسخه و با قیمت ۳۴۰۰۰ تومان عرضه شده است.

آیین رونمایی و بحث و بررسی درباره کتاب فلسفه تاریخ ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ در محل دفتر نشر فرهنگ اسلامی واقع در میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان آزادی، خیابان افتخاریان، کوچه مریم پلاک ۲۳ برگزار می‌شود.

نظر شما