شناسهٔ خبر: 49365 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سهم یارانه خرید کتاب طلاب و اساتید حوزه مشخص شد

در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبلغ ۸۱ میلیارد ریال اعتبار خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و هیئت علمی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

سهم یارانه خرید کتاب طلاب و اساتید حوزه مشخص شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  یارانه خرید کتاب برای هر یک از اساتید حوزه‌های علمیه، دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برای هر یک از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور یک میلیون ریال خواهد بود.
 
همایون امیرزاده، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره این امتیاز خرید کتاب به طلاب توضیح داد که ۴۰ هزار تومان از این مبلغ از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰ هزار تومان باقی‌مانده با مشارکت طلاب حوزه‌های علمیه تأمین می‌شود.
 
طبق گفته امیرزاده؛ ثبت‌نام بُن‌های طلاب حوزه‌های علمیه قم ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده است و تا فردا سوم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و ۳۰ هزار طلبه حوزه‎های علمیه امکان استفاده از این یارانه را دارند.
 
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، با اشاره به بُن‌کارت‌های اختصاص‌یافته برای اساتید حوزه نیز گفت: مبلغ این بُن‌کارت‌ها دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که ۳۰ درصد آن از سوی معاونت امور فرهنگی (مبلغ ۷۵۰ هزار ریال) و ۷۰ درصد باقی‌مانده (یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال) نیز از سوی اساتید حوزه تأمین می‌شود.
 
وی پنجم اردیبهشت‌ را آغاز ثبت‌نام اساتید حوزه برای دریافت یارانه خرید کتاب اعلام کرد و گفت: این مهلت تا هفتم اردیبهشت‌ ادامه دارد.

همچنین طبق خبر ستاد امور رسانه‌ای نمایشگاه، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده میان متولیان برپایی نمایشگاه کتاب تهران و  مدیریت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، ضمن اینکه شاتل‌های انتقال بازدیدکنندگان از مترو شهر آفتاب به سالن‌های نمایشگاه، مانند سال گذشته فعالیت خواهند کرد و نسبت به سال گذشته (۱۰۰ شاتل) بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این شاتل‌ها گنجایش ۱۰ مسافر را دارند و در مسیرهای خاص به بازدیدکنندگان خدمات ارائه می‌دهند.
 
سی‎اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در مجموعه شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما