شناسهٔ خبر: 48771 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اخگر مجموعه مقالات «زیبایی‌شناسی» را کتاب کرد

مجید اخگر این روزها نگارش کتاب «زیبایی‌شناسی» را مشتمل بر مجموعه مقالاتی در این باره به پایان رساند.

اخگر مجموعه مقالات «زیبایی‌شناسی» را کتاب کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مجید اخگر  از نگارش مجموعه مقالات و  جستارهای به هم پیوسته درباره «زیبایی‌شناسی» خبر داد و افزود: تمرکز اصلی این کتاب روی تاریخ زیبایی‌شناسی است؛ بدین معنی که زیبایی‌شناسی به عنوان مفهومی بسیط از زمان افلاطون تا کنون به چه صورت بوده است.
 
وی ادامه داد: جریان سنتی درباره زیبایی‌شناسی از قرن هفدهم به‌وجود آمد. در این کتاب این موضوع بررسی می‌شود که این سنت چه بوده و چه نسبتی با هنر مدرن و قدیم داشته است و اساساً چه بخشی از این سنت زیبایی‌شناسی مورد نقد بوده است. از سال ۱۹۶۰ به بعد همواره صحبت از این بوده که چه چیزی را می‌توان از این سنت دانست.

اخگر همچنین خبر داد که نگارش این کتاب تمام شده و امیدوار هستم که تا پایان سال جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

«گرافیک در خدمت یادگیری: دستورالعمل‌هایی علمی برای برنامه‌ریزی، طراحی و ارزیابی نمودهای بصری در مواد آموزشی» روت‌کالوین کلارک و جاپنا لاینز، «هنر و ادراک بصری: روان‌شناسی چشم خلاق» رودولف آرنهایم، «درباره عکاسی» سوزان سانتاگ، «بدن تکه‌تکه شده: قطعه به مثابه استعاره‌ای از مدرنیته» لیندا نالکین، «فیلم و فرهنگ: سینما و بستر اجتماعی آن» ساری توماس، «آنچه سینما هست؛ جستجوی بازن و بار سنگین آن» دادلی اندرو و پژوهش تالیفی «فانی و باقی: درآمدی انتقادی بر مطالعه نقاشی ایرانی» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده اخگر است.

نظر شما