شناسهٔ خبر: 46411 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فردا در «سمت»؛ نسخه بومی مطرح‌ترین کتاب جامعه‌شناسی دنیا رونمایی می‌شود

کتاب «مبانی جامعه شناسی»، از آثار مطرح جامعه‌شناسی دنیا که توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) منتشر شده است فردا رونمایی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «مبانی جامعه شناسی»، از آثار مطرح جامعه‌شناسی دنیا که توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) منتشر شده است، فردا، دوشنبه ۵ مهرماه با حضور مترجمان اثر، مدیران «سمت»، اساتید جامعه‌شناسی و اعضای انجمن علمی جامعه‌شناسی ایران، در سازمان مطالعه و تدوین (سمت) رونمایی می‌شود.

این کتاب که یکی از منابع به‌روز و پرفروش جامعه‌شناسی درامریکاست، با نگاهی علمی و انتقادی و به زبانی ساده مسائل و موضوعات گوناگون و مشترک جامعه انسانی و محیط اجتماعی را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده است، به‌تازگی در سازمان مطالعه و تدوین (سمت) به صورت بومی‌شده منتشر و به جامعه دانشگاهی عرضه شده است.

کتاب حاضر با نگاهی علمی و انتقادی و به زبانی ساده مسائل و موضوعات گوناگون و مشترک جامعه انسانی و محیط اجتماعی را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و مطالعه آن می‌تواند افق دید دانشجویان را درباره موضوعات و مسائل اجتماعی و انسانی از جمله نابرابریهای اقتصادی و اجتماعی، محیط زیست، آسیبها و انحرافات اجتماعی، رسانه‌های جمعی و فناوری اطلاعات، سازمانهای بزرگ و دیوان‌سالاری، خانواده، آموزش و پرورش، طب، فرهنگ، گروههای اجتماعی و ساختارهای اجتماعی گسترش دهد، مهارتهای مشاهداتی آنها را تقویت و به آنها کمک کند تا زمینه‌های نظری را با مثالهای عینی و تجربی پیوند دهند و به درک عمیق‌تری از مفاهیم و نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه، روابط اجتماعی و مسائل اجتماعی نایل گردند.

این کتاب توسط مایکل هیوز، کرولین جی. کرولر نگاشته شده است و مهرداد هوشمند و غلامرضا رشیدی آن را ترجمه کرده‌اند و دکتر علی محمد حاضری با افزودن ملحقات و ایجاد تغییراتی در ترجمه کتاب، مثالهای کتاب را بومی نموده و از جامعه ایران مثالهای متعددی را به آن اضافه کرده است.

مراسم رونمایی این اثر، دوشنبه ۵ مهرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن اجتماعات سازمان «سمت» به نشانی ‌بزرگراه ‌جلال ‌آل‌احمد، غرب پل یادگار امام (ره)‌، برگزار می‌شود.

نظر شما