شناسهٔ خبر: 46240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنگره حضرت آمنه(س) پاسخ به ادعاهای دروغین درباره جایگاه زن در اسلام است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت تبیین جایگاه زن در اسلام گفت: مخالفان اسلام تبلیغ می‌کنند که اسلام برای زن شخصیتی قائل نیست و دینی مردانه به شمار می‌رود، در حالیکه برگزاری کنگره حضرت آمنه (س) پاسخی به ادعای دروغین آن‌ها خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این مرجع تقلید سه‌شنبه شب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره حضرت آمنه با تبریک دهه ولایت گفت: بخشی از تاریخ اسلام در تاریکی قرار گرفته است و یکی از خدماتی که کنگره‌ها می‌توانند انجام دهند، روشن‌سازی بخش تاریک تاریخ اسلام است.

وی افزود: بسیاری اسم حضرت آمنه را نشنیده‌اند یا اگر شنیده‌اند فقط می‌دانند که مادر پیامبر گرامی اسلام است و بیش از این خبر ندارند، از این رو برگزاری این کنگره‌ها کاری ستودنی بوده و روشنگر بخش‌های ناشناخته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تبیین جایگاه زن در اسلام اظهار کرد: مخالفان اسلام تبلیغ می‌کنند که اسلام برای زن شخصیتی قائل نیست و دینی مردانه به شمار می‌رود، وقتی ببینند کنگره‌ای برای زن با شخصیتی همچون حضرت آمنه برگزار می‌شود پاسخ به ادعای دروغین آن‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت وارث امام حسین(ع) ادامه داد: در این زیارت اصلاب طاهره و ارحام مطهره شامل حضرت آمنه هم می‌شود، این فرازها شهادت زوار امام حسین(ع) بر تقوای امثال حضرت آمنه است، اگر در کشورهای عربی و اهل سنت به شخصیت این حضرت پرداخته و ما انجام نداده باشیم باید خلأ را پر کنیم.

 آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که در بسیاری موارد ما جلوتر هستیم، ابراز کرد: یکی از این موارد مسئله مبارزه با تکفیری‌ها است، زمانی که ما تشخیص دادیم الازهر هنوز به فکر نیفتاده بود؛ بنابراین اگر کارهای مغفول مانده باید جبران کرده و با تلاش خلأ را پر کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی صفات برجسته حضرت آمنه همانند تقوا، پرهیزکاری و نورانیت بیان شود و در زمانی که هجمه فرهنگی شدیدی نسبت به زنان در فضاهای مجازی وجود دارد می تواند درس تربیتی برای زنان و مبارزه با هجمه فرهنگی فضاهای آلوده امروزی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآوری کرد: شاید در زمینه منابع خیلی یاری نکنند از این رو دست اندرکاران باید زحمت بیشتری بکشند و جهات بیشتری را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: اگر برای این کنگره فراخوان مقاله می‌شود باید سرفصل‌ها تهیه شده و در اختیار افراد قرار داده شود تا ۵۰ درصد کار صورت گیرد، اگر سرفصل ها به ضمیمه منابع در اختیار افراد قرار داده شود، مقالات پربار شده و برای مقاله‌نویسی استقبال می‌شود.

نظر شما