شناسهٔ خبر: 46091 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین شماره مجله «اندیشه مهر» منتشر شد

دوازدهمین شماره مجله «اندیشه مهر» به کوشش گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر، با مطالب متنوعی شامل میزگرد، گفتگو، گزارش، یادداشت و معرفی کتاب منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دوازدهمین شماره مجله «اندیشه مهر» به کوشش گروه دین و اندیشه، با مطالب متنوعی شامل میزگرد، گفتگو، گزارش، یادداشت و معرفی کتاب منتشر شد.

در این شماره گزارش هایی از نشست «تاملاتی بر حادثه نیس»، نشست «نقد نظریه ابتناء»، نشست «قرآن، کلام خدا یا رویای نبی»، منتشر شده است. همچنین گزارشی تحلیلی در مورد آراء و اندیشه های فتح الله گولن، گزارشی از فعالیت های جامعه المصطفی گرگان مرکز آموزشی ویژه اهل سنت و گزارشی تحلیلی در مورد فلسفه ورزی به چشم می خورد.

گفتارهایی از عباس کاظمی در مورد افزایش بی رویه دانشگاه ها و عطاءالله بیگدلی در مورد تئوری ترکیب سنت و مدرنیته در این بخش آمده است.

در بخش دوم گفتگویی در مورد شیوه زیست وهابیت از سید جواد میری، گفتگو با علمای اهل سنت در مورد تخریب قبور ائمه بقیع، بررسی موضوع حجاب در گفتگو با آیت پیمان و نقض دموکراسی توسط سرمایه سالاری در گفتگو با اسماعیل رئیسی مترجم کتاب بهای نابرابری از جمله مصاحبه های این شماره است.

گفتگوی ویژه این ماه به موضوع تمدن اسلامی اختصاص دارد که در مصاحبه ای با سیدحسین نصر به آن پرداخته شده است.

همچنین یادداشت هایی از یحیی یثربی، عبدالحسین خسروپناه، داوود مهدوی زادگان، حسن انصاری و... در این شماره به زیور طبع آراسته شده است.

میزگرد این ماه نیز به بررسی تفاوت عقل پراگماتیستی با عقلانیت ارسطویی اختصاص دارد که با حضور یحیی قائدی، سعید ضرغامی و یزدان منصوریان برگزار شده است.

نظر شما