شناسهٔ خبر: 45768 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شکایت شهروند آمریکایی از «پوکمون گو»/ ما احساس امنیت نداریم!

شاکیان کمپانی سازنده بازی «پوکمون گو» برای ایجاد مزاحمت این بازی در محل زندگی‌شان، راهی دادگاه شده‌اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ زوجی ساکن منطقه شهری دیترویت که به شدت از این عصبانی هستند که «پوکمون گو» باعث شده تعداد زیادی از مردم به پارک نزدیک خانه‌شان بیایند، یک دعوی قضایی علیه خالقان این بازی موبایلی که در مدتی کوتاه به شدت محبوب شده است، مطرح کرده‌اند.

روزنامه فری پرس دیترویت گزارش داده که این زوج از نیانتیک، نینتندو و شرکای آن‌ها در کمپانی سازنده پوکمون به دادگاه فدرال کالیفرنیا شکایت کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند شکایت کرده‌اند تا بتوانند کاری کنند نیانتیک دیگر نزدیک املاک شخصی مردم پوکمون قرار ندهد، مگر اینکه از آن‌ها اجازه فردی گرفته باشد. علاوه‌بر این، در دعوی آن‌ها خواسته شده که بخشی از سود حاصل از «پوکمون گو» به ساکنانی تعلق بگیرد که گفته می‌شود املاک‌شان به محبوبیت دیوانه‌وار این بازی افزوده است.

در پرونده آن‌ها درج شده که «پوکمون گو» به ۳۰ میلیون بار دانلود رسیده و بیش از ۳۵ میلیون دلار سود تولید کرده است، البته ارقام حقیقی بالاتر از این‌ها هستند. نیانتیک همین ماه به لس آنجلس تایمز رسما گفت که این بازی به ۱۰۰ میلیون بار دانلود نزدیک شده است. با وجود اینکه ارقام رسمی فروش بازی منتشر نشده‌اند، اخیرا گزارشی منتشر شد که ادعا می کرد «پوکمون گو» توانسته در ماه اول آغاز به کارش ۲۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کند.

دودیچ‌ها در دادخواست‌شان توضیح می‌دهند که به شدت از این خسته شده‌اند که بازیکنان وارد حیاط خانه‌شان می‌شوند، از پنجره‌ها به داخل خانه آنها نگاه می‌کنند و حتی بعضی مواقع به آن‌ها فحش می‌دهند. خانه آن‌ها در خیابان مقابل پارک وابی قرار دارد که در حال حاضر یک جیم (Gym) است و علاوه بر این هفت پوکی آستاپ (PokeStop) هم در منطقه آن‌ها واقع شده است. آن‌ها ادعا می‌کنند صدها نفر هر روز از کنار خانه‌شان رفت و آمد می کنند.

در دادخواست آن‌ها آمده: «دیگر کسی نمی‌تواند بخوابد. چطور چنین چیزی قابل قبول است؟ آن‌ها در حیاط جلوی خانه‌مان وقت می‌گذرانند، روی گل‌ها پا می‌گذارند، داخل ماشین‌ها را نگاه می‌کنند... ما احساس امنیت نمی‌کنیم... من از نشستن جلوی خانه‌ام احساس امنیت نمی‌کنم. مدعی علیه توجهی به عواقب پر کردن دنیای واقعی با پوکمون‌های مجازی آن هم بدون اجازه از صاحبان املاک نمی‌کند.»

دودیچ‌ها نخستین کسانی نیستند که علیه «پوکمون گو» دست به عمل می‌زنند. به گزارش اسوشیتدپرس، مردی در ماساچوست که نزدیک یک کلیسای «جیم» زندگی می‌کند از نیانتیک خواسته مختصات جی‌پی‌اس منطقه را تغییر بدهد.

علاوه بر این، پوکمون‌ها در موزه هولوکاست و یادبود بمباران هیروشیما هم ظاهر می‌شدند تا اینکه مسئولان با نیانتیک ارتباط برقرار کردند تا کاری در این مورد انجام شود. نیانتیک فرمی رسمی برای کسانی که می‌خواهند محلی خالی از پوکمون باشد تعبیه کرده، اما ضمانت نمی‌کند که درخواست آن‌ها عملی شود.    

نظر شما