شناسهٔ خبر: 44964 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌شماره نخست بابِل، فصل‌نامه علم و سیاست منتشر شد

پیش‌شماره نخست بابِل، فصل‌نامه علم و سیاست، از سوی موسسه‌ اشراق و با سردبیری علیرضا شفاه منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  پیش‌شماره نخست بابِل، فصل‌نامه  علم و سیاست، از سوی موسسه‌ اشراق و با سردبیری علیرضا شفاه منتشر شد. این نشریه که با ترجمه‌ی دو نامه از ماکیاوللی به پاپ و خطرات حضور امر مقدس در سیاست آغاز شده، در واپسین صفحات نامه‌ای خطاب به داوری اردکانی دارد. این نامه با کنایه‌هایی درباره‌ی حضور این استاد فلسفه در سیاست، مدعی است گفتار داوری نه تنها در سال‌های اخیر که حضوری صریح‌تر در عرصه‌ی سیاست داشته بلکه از ابتدا پایان فلسفه و بلکه تفکر را مفروض گرفته است. در بخشی از این نامه آمده:

«شما همواره تنه به تنه سیاست و ایدئولوژی راه‌ رفته‌اید، درباره‌ی سیاست نوشته‌اید و از ایدئولوژی برائت جسته‌اید. به این هم اکتفا نکرده‌اید؛ طرحی برای چک‌لیست اقدامات دولت زده‌اید و نامه‌ی حمایت از برجام نوشته‌اید. صادقانه بگوییم، بعضی تعجب نخواهند کرد اگر در انتخابات بعدی در حمایت از فلان لیست یا بهمان نامزد نامه‌ای به قلم شما منتشر شود. مسئله‌ی ما همان سؤال اولیه و ابتدایی شما است که بارها و بارها به آن پاسخ گفته‌اید، می‌خواهیم آن سؤال را از نو بپرسیم: فلسفه را با سیاست چه کار؟»

شماره اول این فصلنامه در تابستان ۹۵ منتشر خواهد شد. علاقمندان می توانند این فصلنامه را از کتاب فروشی های معتبر تهیه کنند.

نظر شما