شناسهٔ خبر: 44565 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست سیامک صفری از مدیریت شهری

سیامک صفری که این روز‌ها با نمایش «۰۲۱» روی صحنه است، از شورای شهر خواست وظایف شهرداری را در قبال امور هنری به این نهاد یادآوری کند.

 

 

نمایش 021

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این بازیگر و کارگردان تئاتر که نمایش خود را در سالن تازه تاسیس «کنش معاصر» اجرا می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا ادامه داد: در یکی دو سال‌ اخیر سالن‌های زیادی به تئاتر اضافه شده است اما مدیریت شهری در قبال این سالن‌ها بی‌اعتنا است.

وی اضافه کرد: شهرداری باید از این سالن‌ها به لحاظ مالی حمایت کند، ضمن اینکه بخشی از امکانات شهر را که در اختیار دارد، در اختیار این سالن‌ها هم بگذارد. به این معنا که فضاهایی را برای تبلیغ نمایش‌هایی که در این سالن‌ها اجرا می‌شوند، اختصاص دهد نه اینکه از طریق بیلبوردهای تئاتر بخواهد منبع درآمدی به دست بیاورد و این امکانات را با دریافت پول به گروه‌های نمایشی واگذار کند.

صفری با ابراز تأسف از اینکه شهرداری به اندازه کافی به این موضوعات توجه ندارد، افزود: ظاهرا شهرداری در قبال این موضوعات وظایفش را نمی‌داند و امیدوارم شورای شهر این وظایف را گوشزد کند تا این نهاد در بهینه‌سازی و معرفی این سالن‌ها به شهروندان کمک کند.

بازیگر نمایش‌های «دن کامیلو» و «والس مرده شوران» با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیونی تهران خاطر نشان کرد: حتی این تعداد سالن هم برای شهری با این جمعیت کم است. اما مسئله اینجاست که همین سالن‌ها هم به خوبی به مخاطبان معرفی نمی‌شوند زیرا گروه‌های تئاتری توان محدودی دارند و نمی‌توانند به تنهایی،آثار و سالن‌های خود را به مخاطبان بشناسانند.

صفری در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود افزایش سالن‌ها باز هم شاهد رکود تئاتر هستیم؟ توضیح داد: من هم با این سخن موافقم و این وضعیت را احساس می‌کنم اما نمی‌دانم دلیلش چیست و به نظرم نیازمند یک کار پژوهشی است. مثلا مکان‌هایی مانند خانه تئاتر، مرکز هنرهای نمایشی یا حتی خود وزارت ارشاد باید این آسیب را شناسایی کنند و به درمان این بیماری که خوشبینانه امیدوارم موقت باشد، برسند.

وی که پیش از این در همین نمایش با عنوان قبلی «صد سال پیش از تنهایی ما» بازی کرده بود، درباره اجرای دوباره آن با نام «۰۲۱» توضیح داد: این نمایش پیش از این در قالب اثری محیطی در کافه تریای تئاترشهر و با کارگردانی حسن جودکی اجرا شد و حالا من تصمیم گرفتم دوباره آن را نبش قبر کنم و بار دیگر آن را به صحنه بیاورم. البته در این اجرا خود من کارگردانی را بر عهده دارم.

صفری درباره تغییرات این اجرا در مقایسه با اجرای قبلی نیز تصریح کرد: متناسب با تغییر فضا، شکل اجرا و متن هم تغییر کرده است. البته این متن همان متنی است که سجاد افشاریان نوشته که حالا با تغییراتی روی صحنه است.

بازیگر نمایش‌های «خاطرات و کابوس‌ها » و «شکار روباه» که تصمیم دارد امسال بیشتر فعالیت‌های خود را در حوزه تئاتر متمرکز کند، درباره فعالیتهایش در سینما افزود: بعد از فستیوال سال گذشته که به خاطر بازی در فیلم «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» کاندیدای نقش مکمل شدم، تا به امروز پیشنهاد جدی در سینما نداشتم و این روزها تئاتر تمام ذهنم را پر کرده و احتمالا شهریورماه نیز نمایش دیگری را بر اساس یکی از آثار نیل سایمون به صحنه می‌آورم.

صفری در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم دارد بعد از سال‌ها بازیگری، به کارگردانی تئاتر بپردازد؟ گفت: کار من تئاتر است. گاهی بازی می‌کنم و شاید گاهی هم کارگردانی کنم.

به گزارش ایسنا، نمایش «۰۲۱» (صد سال پیش از تنهایی ما) هر شب ساعت ۲۰:۴۵ در سالن «کنش معاصر» به نشانی خیابان طالقانی، بین خیابان فریمان و سرپرست ، روبروی سینما عصرجدید به صحنه می‌رود. این نمایش تا دو هفته دیگر روی صحنه است و روزهای شنبه هم اجرا دارد. همچنین بلیت این نمایش برای دانشجویان و کسانی که به طور دسته جمعی مراجعه می‌کنند، با تخفیف ویژه‌ای ارایه می‌شود.

نظر شما