شناسهٔ خبر: 44147 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حفظ روحیه انقلابی مهمترین وظیفه حوزه/ راه تقویت انگیزه طلاب

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: امروز وظیفه حوزه‌های علمیه است كه این انقلاب و روحیه انقلابی را حفظ كنند و پیرو راه امام (ره) و رهبری باشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین احمدی فقیه یزدی در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه كه در سالن همایش های مركز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، تاثیر معنوی اساتید در شاگردان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در گذشته، اساتید با شاگردان انس بیشتری داشتند و همین موضوع باعث تقویت انگیزه طلاب در مسیر علم آموزی بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم رعایت نظم در مقاطع مختلف زندگی افزود: وقتی شاگردان از اساتید خود نظم در تدریس را مطالبه كنند و توقع برگزاری به موقع جلسات درسی را از اساتید داشته باشند متقابلا اساتید هم نظم درسی شاگردان را مورد توجه قرار می دهند و همین باعث عزیزشدن اساتید می شود.

وی با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب به حوزه‌های علمیه در تقویت بنیه علمی و حفظ روحیه انقلابی حوزه‌های علمیه تصریح كرد: اصل انقلاب به واسطه عالم و مرجعی رخ داد كه صاحب تهذیب و اخلاق نمونه بود و همین موضوع مهمترین عاملی بود كه انقلاب را به سمت پیروزی سوق داد.

حجت الاسلام احمدی فقیه یزدی ادامه داد: همان تهذیب و معنویت امام (ره) سبب شد تا اساتیدی پابرجا و محكم تربیت شود و در زمان انقلاب همه این شاگردان كه به مقام استادی رسیده بودند شبكه مهمی شدند كه در سراسر كشور انقلاب را ترویج كردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینكه سرسلسله انقلاب علما بودند گفت: منویات امام (ره) و رهبری و بسیاری از علما كه در این مسیر به شهادت رسیدند بود كه قلوب مردم را به سمت این جهاد مقدس متوجه كرد و امروز وظیفه حوزه های علمیه است كه این انقلاب و روحیه انقلابی را حفظ كنند و پیرو راه امام و رهبری باشند.

نظر شما