شناسهٔ خبر: 44144 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سبک زندگی طلبگی مهمترین دغدغه مراجع/ سه ماموریت حوزویان

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین، یادآوری سبک زندگی طلبگی را یکی از مهم‌ترین مطالبات مراجع تقلید از حوزه‌های علمیه برشمرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه با عنوان «انتظارات مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه» كه در سالن همایش‌های مركز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اساتید باید به این باور برسند كه بیان مسائل اخلاقی كمتر از دروس تخصصی نیست.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به مطالبات علما و مراجع از حوزه های علمیه افزود: معنویت محوری در حوزه‌ها، یادآوری سبک زندگی طلبگی، پاسخگویی عالمانه و حكیمانه به شبهات، پویایی سازمانی و ساختاری حوزه‌ها و اشراف و توجه به مسائل جهانی از جمله مهم‌ترین دغدغه های از حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به لزوم توجه علما و اساتید به فضای مجازی عنوان كرد: امروزه فضای مجازی از فضای حقیقی گسترده تر شد و به همان میزان خطرات آن نیز بیشتر است از همین رو باید توجه ویژه ای به آن باشد.

بنیادی با اشاره به اینكه در ایجاد مراكز و مدارس فقهی باید تراز لحاظ شود تصریح كرد: سه ماموریت برای جامعه حوزوی ترسیم شده است كه لازم است زیرشاخه های آن توسط اساتید تبیین و ارائه شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هدایت فكری و دینی جامعه به واسطه تبیین اندیشه های دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی به واسطه حوزه انقلابی و حضور مستمر در عرصه انقلاب و نیز راهنمایی و حضور هدایتگرانه در عرصه خدمات اجتماعی از مهم‌ترین مطالبات مراجع از حوزه های علمیه است.

وی با بیان اینكه حوزه علمیه قم در دوران طلایی خود است و علما همواره در تمام عرصه ها حضور جدی دارند گفت: این دستاورد باید حفظ شود و دایره فعالیت علمی حوزه ها باید با جریان جامعه پیش برود.

نظر شما