شناسهٔ خبر: 44124 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سطح ۴ رشته مهدویت در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

رئیس پژوهشکده مهدویت از برگزاری دوره سطح ۴ مهدویت در حوزه‌های علمیه از سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی  در مورد دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: ۱۱ همایش گذشته با هدف توسعه و تعمیق اندیشه مهدویت برگزار شده است. در همایش دوازدهم سعی بر پرداختن به جنبه‌های مختلف پیرامون مسئله مهدویت داریم تا موضوعات متنوع و گوناگون در این حوزه را وارد عرصه پژوهش کنیم.  

رئیس پژوهشکده مهدویت افزود: در همایش‌های پیشین صد‌ها مقاله علمی، پژوهشی و ترویجی در حوزه مهدویت منتشر شده است. مجموعه آثار ارائه شده در همایش به صورت مکتوب و همچنین دیجیتال در سایت این همایش موجود است که می‌تواند منبع خوبی برای پژوهش‌های مهدوی باشد.  

وی افزود: همکاری علمی و پژوهشی بین حوزه و دانشگاه از دستاوردهای این همایش و مصداق وحدت این دو نهاد علمی است.

حجت الاسلام پورسیدآقایی تصریح کرد: فراخوان این همایش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است تا مراکز علمی و پژوهشی جهان از موضوعات این همایش بین المللی مطلع شوند و بدانند در این عرصه چه موضوعاتی قابل تحقیق و بررسی است.  

رئیس موسسه آینده روشن با اشاره به ابعاد متعدد مسئله مهدویت اضافه کرد: نگاه راهبردی به ابعاد مختلف آموزه‌های مهدویت از جمله فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و تربیت بسیار کم است و آثار موجود در عرصه‌های گوناگون، نشان دهنده این است که هنوز با ابعاد مختلف این موضوع فاصله‌های زیادی داریم.  

وی بیان کرد: راه‌اندازی ۲ واحد دکترین مهدویت در مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی و همچنین برگزاری دوره سطح ۴ مهدویت در حوزه‌های علمیه از سال تحصیلی آینده از جمله دستاوردهای دیگر همایش‌های بین المللی دکترین مهدویت است که امیدواریم با همکاری شورای عالی حوزه علمیه اولین دانش آموختگان سطح ۴ دکترین مهدویت را جذب کنیم. هرچند تا کنون مراکز حوزوی مانند جامعه المصطفی، دانشگاه قرآن و حدیث و مرکز تخصصی کلام در واحدهای درسی خود، واحد مهدویت را تدریس کرده‌اند.  

حجت‌الاسلام پورسیدآقایی ابراز کرد: در صورت فراهم بودن امکانات و حمایت‌های لازم از سوی نهادهای دولتی، می‌توان سطح فعالیت‌های خود را در خصوص مسئله مهدویت گسترش داد.

نظر شما