شناسهٔ خبر: 44016 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از تدوین متون علوم انسانی با رویکرد دینی

پژوهشگاه علوم انسانی و دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‏ های نظریه‌پردازی به منظور حمایت از تدوین متون درحوزه علوم انسانی با رویکرد دینی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه علوم انسانی و دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‏های نظریه پردازی با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه؛ قائم مقام رئیس و دبیر هیأت حمایت از کرسی‏های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره و دکتر مصطفی اسماعیلی رئیس کمیته‌های دستگاهی هیات حمایت از کرسی‏های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره امضا شد.

در این جلسه که معاونین پژوهشی و فرهنگی و همچنین اعضای کمیته دستگاهی (اعضای شورای دفتر کرسی‏های نظریه ‏پردازی، نقد و آزاداندیشی پژوهشگاه) حضور داشتند؛ دو طرف در خصوص نحوه همکاری و امتیازاتی که هیأت حمایت از کرسی‌ها برای صاحبان ایده در نظر گرفته گفتگو کردند.

دکتر مصطفی اسماعیلی رئیس کمیته دستگاهی هیات حمایت از کرسی‏های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره ضمن پاسخ به برخی پرسش ‏های اعضای کمیته دستگاهی، به تشریح اهداف و سیاست‌های دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‏ها و همچنین توضیح انواع کرسی‏ها پرداخت. 

وی خواستار فعال شدن بیش از پیش کمیته دستگاهی پژوهشگاه و دغدغه‏ مند کردن اعضای هیات علمی جهت ورود به بحث نقد، نوآوری و نظریه پردازی شد.  

از جمله محورهای همکاری در این تفاهم ‏نامه شامل حمایت از برگزاری انواع کرسی‌ها، حمایت از تحقیقات و تألیفات در راستای نظریه‌پردازی، ایده‌پردازی، نقد و مناظره، حمایت از تدوین پایان‌نامه‏ ها بارویکرد تطبیقی مبتنی بر نظریات اسلامی و حمایت از برگزاری همایش، هم‌اندیشی، میزگرد و کارگاه‌های تخصصی در زمینه تولید علم و نظریه‌پردازی است.

همچنین حمایت از تدوین متون درحوزه علوم انسانی با رویکرد دینی، حمایت از تدوین برنامه‌های آموزشی درحوزه نظریه‌پردازی و نقد با رویکرد دینی، حمایت و ترغیب و تشویق اندیشمندان و دانشوران به تدوین پایان‌نامه‌ها، مقالات و تحقیقات در راستای رفع نیازمندی‌های کشور و همکاری در برگزاری کرسی‌ها و مناظرات بین‌المللی با مشارکت طرفین از دیگر محورهای همکاری این دو نهاد است.

نظر شما