شناسهٔ خبر: 43977 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسین‌زادگان: نمایشگاه کتاب تنها تماشاگرانش را از دست داده است

مهدی حسین‌زادگان، مدیر داخلی انتشارات ققنوس اظهار کرد: خوشبختانه نمایشگاه کتاب ریزش مخاطب نداشته و تنها تماشاگرانش را از دست داده است.

 

حسین‌زادگان: نمایشگاه کتاب تنها تماشاگرانش را از دست داده است

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مهدی حسین‌زادگان گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب فکر می‌کردیم که با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب، ۵۰ درصد از مخاطبان خود را از دست بدهیم اما خوشبختانه استقبال مردم و علاقه‌مندان کتاب تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم زد چراکه ریزش مخاطبان کتاب کمتر از ۱۰ درصد بود و آن ۱۰ درصد نیز از میان تماشاگران نمایشگاه بودند.

وی ادامه داد: فروش ما نسبت به گذشته تغییر محسوسی نداشته است به همین دلیل این استقبال برای ما غافلگیرکننده بود. به نظرم امکانات نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته و مصلی بهتر شده است. ضعف‌هایی نیز وجود دارد اما امکاناتی در فضای شهر آفتاب مشاهده می‌کنیم که در مصلی وجود نداشت.

مسئول غرفه انتشارات ققنوس در نمایشگاه بیست و نهم با اشاره به کتاب‌هایی که در غرفه این انتشارات عرضه می‌شود اظهار کرد: به دلیل محدود بودن فضای غرفه، تنها کتاب‌هایی را که در سه سال گذشته منتشر کرده بودیم به نمایشگاه آوردیم. در مجموع ۸۰۰ عنوان کتاب به نمایشگاه آورده‌ایم که ۱۰۶ عنوان آن چاپ نخست است.
 
وی افزود: مانند سال‌های گذشته ادبیات داستانی غرب، رمان‌های فارسی، فلسفه و تاریخ بیشترین فروش را داشته است. «سمفونی مردگان» اثر عباس معروفی و «ملت عشق» نوشته «الیف شافاک» با ترجمه ارسلان فصیحی جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های ققنوس در نمایشگاه بیست و نهم بوده است.

نظر شما