شناسهٔ خبر: 43972 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازار داغ سلفی با وزیرارشاد/ جنتی:بابت کتابم حق‌التألیف نگرفته‌ام

وزیر ارشاد در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به درخواست‌های بازدیدکنندگان، برای گرفتن عکس سلفی پاسخ مثبت داد. جنتی همچنین گفت که بابت کتاب خاطراتش از ناشر حق‌التألیف نگرفته است.

 

علی جنتی

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز وارد شهر آفتاب شد و بازدید نسبتا مفصلی از بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب تهران انجام داد.

 در این بازدید سیدعباس صالحی و علی مرادخانی معاونان فرهنگی و هنری او و همچنین امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام نمایشگاه کتاب او را همراهی می‌کردند. جنتی بازدید خود را از بخش ناشران عمومی آغاز کرد. اولین غرفه‌ای که جنتی در آن حضور یافت، غرفه انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا بود که در زمان حضور وزیر فرهنگ در این غرفه، محمود فرشچیان نقاش و مجسمه‌ساز معروف هم آنجا حضور داشت که با جنتی درباره یکی از آثارش گپ و گفت مفصلی انجام داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این غرفه کتاب «ابدیت در چرخش‌های خیره‌کننده» را دید و یک جلد از این کتاب را هم هدیه گرفت.

وی خطاب به فرشچیان، او را یک هنرمند زبردست خواند و گفت: شما فقط یک هنرمند نیستید، بلکه ما شما را به یک عنوان ارزش می‌شناسیم.

جنتی سپس در غرفه انتشارات امام علی (مرکز نشر آثار آیت‌الله مکارم شیرازی) حضور یافت و با مسئولان غرفه به گپ و گفت پرداخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه نشر کتاب هرمس با اشاره به کتاب‌های این ناشر گفت: انتخاب کتاب خوب برای چاپ هم خودش یک هنر است، چرا که نمی‌شود هر کتابی را چاپ کرد.

وی در غرفه صدرا (ناشر کتاب‌های آیت‌الله مطهری) تازه‌ترین مجلد از مجموعه آثار شهید مطهری (جلد ۲۷) را تورق کرد و همچنین گفت علی آقا (علی مطهری) یک بار نزد من آمد و گفت که متاسفانه برخی از نهادها کتاب‌سازی‌های زیادی در رابطه با آثار پدرم انجام داده‌اند.

جنتی در ادامه در غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) حضور یافت و از آثار آن بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در غرفه انتشارات نگاه هم برخی از مجموعه شعرهای این ناشر تخصصی حوزه شعر را تورق کرد .

وی همچنین پس از بازدید از غرفه روزنه، از غرفه نشر چشمه هم دیدن کرد و با اشاره به فضای نسبتا مطلوب غرفه این ناشر حوزه ادبیات داستانی گفت: امسال جای شما هم بهتر شده و هم فضایتان بازتر شده است.

زرین و سیمین و دفتر انتشارات اسلامی (وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) از دیگر غرفه‌هایی بودند که جنتی به آنها سرزد.

وزیر ارشاد همچنین  در غرفه انتشارات دلیل ماحضور یافت.

وی از غرفه انتشارات نسل نواندیش بازدید کرد. دارالکتاب اسلامیه دیگر غرفه‌ای بود که جنتی در آن حضور یافت و گپ و گفتگویی با مدیر آن مرتضی آخوندی انجام داد.

جنتی در ادامه در غرفه انتشارات دارالحدیث حضور یافت و دقایق نسبتا زیادی را با مسئولان این غرفه گذراند.

انتشارات هزاره ققنوس هم از دیگر ناشرانی بود که جنتی از غرفه آنها دیدن کرد.

وزیر ارشاد در ادامه و پس از حضور در غرفه نشر نِی، در غرفه موسسه فرهنگی و هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی حضور یافت و چاپ دوم کتاب خاطرات خود (خاطرات علی جنتی) را رؤیت کرد.

جنتی در غرفه یاد شده و در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که بابت این کتاب چقدر حق‌التألیف گرفته، گفت: هیچ، فقط در چاپ اول ۳۰ نسخه به من دادند و در چاپ دوم هم چند نسخه.

وزیر فرهنگ در ادامه به دیدن غرفه انتشارات نوید شیراز رفت و سپس در غرفه نشر شهر و همچنین نشر شاهد حضور یافت.

دفتر نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای (موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی) دیگر ناشری بود که جنتی از غرفه آن دیدن کرد و با تازه‌های نشر آثار رهبر معظم انقلاب آشنا شد.

جنتی بازدید خود را در بخش ناشران عمومی با حضور در غرفه انتشارات سوره مهر به پایان برد که در محل این غرفه با کتاب‌های دیجیتال سوره مهر که امکان واقعیت افزوده را با نرم افزارهای ویژه‌ای برای علاقه‌مندان به کتاب‌ها فراهم کرده است، آشنا شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بازدید خود به محل استقرار ناشران کودک و نوجوان رفت و از برخی غرفه‌های این بخش هم دیدن کرد.

در بازه زمانی حدودا دو ساعته بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بازار سلفی گرفتن بازدیدکنندگان از نمایشگاه با جنتی هم داغ بود که این درخواست‌ها هم عمدتا با پاسخ مثبت وزیر ارشاد مواجه می‌شد.

نظر شما