شناسهٔ خبر: 43929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت دوباره فرزاد حسني به تلويزيون با حاشيه همراه شد

فرزاد حسني كه بعد از مدتي دوري از تلويزيون با برنامه «اكسير» به تلويزيون برگشته بار ديگر خبرساز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛ فرزاد حسني كه بعد از مدتي دوري از تلويزيون با برنامه «اكسير» به تلويزيون برگشته بار ديگر خبرساز شد. او در برنامه اخير «اكسير» به تهيه‌كنندگي مصطفي شريفي كه پنجشنبه‌ها از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود، از مرد ميانسالي دعوت كرد تا روي صحنه برود. حسني با سوال‌هاي متعدد، مرد را مورد هجمه قرار داد و در مقابل پاسخ‌هاي او با لحني نامناسب و در مقابل حاضران در استوديو، مرد را مورد تمسخر قرار داد. اين مجري تلويزيون كه در قبال پاسخ‌هاي مرد ميانسال وعده جايزه ٥٠ ميليون توماني را به او داده بود، در پايان اين اجراي نامتعارف و سوال‌برانگيز، با جعبه‌اي زرشك، نمايش خود را به پايان برد.
آنچه مخاطب در برنامه «اكسير» با آن روبه‌رو بود، انتخاب يك نفر از ميان تماشاگران و شوخي‌هاي تند و تيز به سبك فرزاد حسني بود. اما اين‌بار با وجود شبكه‌هاي مجازي، حسني نتوانست از چشمان مخاطبان جان سالم به در ببرد و اين بخش از برنامه بارها و بارها در شبكه‌هاي مجازي بازنشر داده شد. بعد از اين سيل انتقادات روانه مجري و تهيه‌كننده اين برنامه شد.
همه رسانه‌ها منتظر واكنش سازندگان برنامه و حسني به انتقادات بودند. در مدت كوتاهي از بازنشر اين اخبار، فرزاد حسني با يك پست تند و تيز پاسخ در صفحه اينستاگرام خود پاسخ كامنت‌هاي مردم را داد. او بعد از اينكه اعلام كرد اشخاصي را كه پيغام‌هاي خلاف ادب برايش ارسال كنند تعقيب قضايي مي‌كند در نهايت صفحه شخصي‌اش را بست. روز گذشته مصطفي شريفي تهيه‌كننده «اكسير» نيز مجبور شد در گفت‌وگويي با ايسنا رفتار حسني را اينگونه توجيه كند: «آيتمي كه از آن توهين به تماشاگر حاضر در اين برنامه برداشت شده است، صرفا يك آيتم نمايشي بوده است و عده‌اي غرض‌ورزانه بخشي از اين آيتم را با سانسور منتشر كرده‌اند كه باعث شده‌اند احساسات مردم جريحه‌دار شود!»
شريفي كه در گفته‌هايش در مورد اينكه چرا مخاطب در پايان از اينكه اين آيتم نمايشي است، مطلع نشده، ادامه داد: «آن دوستاني كه پشت اين ماجرا بودند با احساسات مردم بازي كرده‌اند. ما در اين آيتم يك سناريوي نمايشي داشته‌ايم كه اين هنرجو هربار به پاسخ مجري برنامه جواب مي‌دهد با واكنشي روبه‌رو مي‌شود. در حالي كه فيلم سانسورشده‌اي از اين آيتم در فضاي مجازي منتشر شده است و برداشت‌ها به نوعي است كه انگار اين فرد به عنوان يك آدم ساده‌ زير پا له شده است؛ در حالي كه اينگونه نبوده است و در برنامه‌هاي بعدي خود جمشيد (مرد ميانسال) حضور خواهد داشت و آن را مطرح خواهد كرد كه ماجرا اين طور نبوده است.» شريفي در بخش ديگري از صحبت‌هايش اعلام كرد كه ويديوي كامل اين آيتم بعدا منتشر خواهد شد. اما اين پايان ماجرا نبود و شريفي ترجيح داد در پايان صحبت‌هايش در مورد اين آيتم پخش شده عذرخواهي كند: «اگر كسي ناراحت شده است از طرف آدم‌هاي مغرض از آنها عذرخواهي مي‌كنم. مطمئنا از اين پس سناريوي زيباتري خواهيم داشت و قبل از آن به مخاطب يادآوري مي‌كنيم كه آيتم نمايشي است.»
حالا سوال اينجاست كه لزوم گنجاندن اين آيتم نمايشي در برنامه‌اي كه قرار است به موضوعات پزشكي بپردازد چيست؟ يا اگر سازندگان برنامه بناي خنداندن مخاطب را دارند، به چه قيمتي تصميم دارند لبخند را بر لب مردم بنشانند؟ اتفاق اخير در برنامه اكسير در حالي مي‌افتد كه پيش از اين نيز انتقادهايي در مورد برخورد با مخاطبان در برنامه‌هاي گفت‌وگو‌محور تلويزيون صورت گرفته بود. يكي از اين موارد به برنامه دورهمي مهران مديري در ايام نوروز برمي‌گردد كه در نهايت با تذكر رضا پورحسين، قائم‌مقام معاون سيما به اين برنامه مبني بر رعايت شان مهمان برنامه موضوع حل و فصل شد. حال بايد ديد كه موضع صدا و سيما در مورد حاشيه جديد يكي ديگر از برنامه‌هايش كه اين‌بار از يكي از شبكه‌هاي سراسري پخش مي‌شد چه خواهد بود؟

نظر شما