شناسهٔ خبر: 43832 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه ۴۰۰۰ عنوان کتاب از ۱۱ ناشر جهان عرب در نمایشگاه کتاب تهران

۴۰۰۰ عنوان کتاب از ۱۱ ناشر جهان عرب از سوی یک موزع ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ یک موزّع ایرانی کتاب‌های خارجی که نمایندگی از ۱۱ ناشر بزرگ جهان عرب از چهار کشور لبنان، سوریه، اردن و مصر را در نمایشگاه کتاب تهران دارد، از عرضه حدود ۴۰۰۰ عنوان از کتابهای چاپ ۲۰۱۶ و قبل از آن از این ناشران در نمایشگاه امسال کتاب تهران  خبر داد.

کتاب‌های یادشده در موضوعات مختلف به خصوص زبان و ادبیات عرب، علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام هستند و شرکت انتشارات ویژه نشر آنها در فضائی به وسعت ۱۲۰ مترمربع که بزرگترین غرفه در بخش سالن کشورهای عربی نمایشگاه امسال است، به مخاطبان عرضه می‌کند.

این موزع همچنین کتاب‌های دانشمندان و اساتید ایرانی شاغل در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور را در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌کند. از جمله این کتاب‌­ها می‌توان به عناوین زیر که پدیدآورندگان آنها هم اکنون در دانشگاه­‌ها و مراکز علمی ایران به تدریس اشتغال دارند، اشاره کرد.

کتاب Computational Methods for Complex Liquid-Fluid Interfaces (Progress in Colloid and Interface Science) اثر دکتر محمد طیبی رهنی استاد دانشگاه  شریف، چاپ انتشارات CRC Press، انگلستان، کتاب U.S.-Iran Misperceptions: A Dialogue اثر عباس ملکی، دانشیار سیاست­گذاری انرژی، گروه مهندسی انرژی، دانشگاه صنعتی شریف، چاپ انتشارات Bloomsbury انگلستان و کتاب Iran and the United States: An Insider's View on the Failed Past and the Road to Peace اثر سیدحسین موسویان، پژوهشگر در زمینه برنامه علم و امنیت جهانی در دانشگاه پرینستون، چاپ انتشارات Bloomsbury انگلستان.

از دیگر آثار دانشمندان و اساتید ایرانی شاغل در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور که از سوی این موزع ایرانی در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود، می‌توان به کتاب Iranian Music and Popular Entertainment: From Motrebi to Losanjelesi and Beyond (Iranian Studies) اثر ساسان فاطمی، محقق و پژوهشگر موسیقی و استاد موسیقی دانشگاه تهران، چاپ انتشارات Routledge و کتاب: Persian Flat weaves اثر دکتر تناولی، مجسمه ساز، نقاش، پژوهشگر، کارشناس فرش و بافت‌های عشایری، چاپ انتشارات Antique Collectors' Club (ACC) اشاره کرد.

نظر شما