شناسهٔ خبر: 43769 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب جدید سید جواد طباطبائی روانه نمایشگاه کتاب می شود

چاپ جدید کتاب سیدجواد طباطبائی با عنوان « تاملی درباره ایران» توسط انتشارات مینوی خرد منتشر شده است و روانه نمایشگاه کتاب می شود.

 

کتاب سید جواد طباطبائی

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تازه ترین کتاب سیدجواد طباطبائی با عنوان « تاملی درباره ایران» جلد نخست دیباچه ای بر نظریه انحطاط ایران با ملاحظات مقدماتی در مفهوم ایران توسط انتشارات مینوی خرد منتشر می شود.

 

طباطبائی هدف خود را از تألیف این اثر چنین بیان می‌کند: «این ایران، که مبنای هویت تاریخی ماست، چیست؟ آیا می‌توان این ایران را به عنوان ObjeCt - به معنای موضوع یک علم - مورد بررسی قرار داد؟ و دربارهٔ آن نظریه‌پردازی کرد؟ و سرانجام آیا می‌توان این ایران ِ موضوع تأمل فلسفی را به تاریخ جهانی پیوند زد؟»

طباطبایی بارها در این کتاب اشاره می‌کند که این کتاب نه «بحثی سیاسی و لاجرم ایدئولوژیکی، یعنی ناظر بر موضع‌گیری در پیکار برای قدرت»، «بلکه کوششی برای بحث دربارهٔ ایران به عنوان «موضوع» دانش نوآیینی» است که باید تأسیس شود و اضافه می‌کند «سیاست می‌تواند تابع آن باشد، ولی این بحث تابع قدرت سیاسی نیست.

« تاملی درباره ایران» پیش از این توسط ناشران دیگری نیز چاپ شده بود ولی کتاب حاضر ویراست شده  آثار قبلی و مورد بازنگری طباطبائی قرار گرفته است.

نظر شما