شناسهٔ خبر: 43752 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی بیش از ۴ هزار طلبه شهید در نرم‌افزار جامع شهدای روحانی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ۴ هزار و ۱۸۳ روحانی و طلبه شهید از ۲۹۸ شهر و شهرستان در نرم افزار جامع بانک اطلاعات شهدای روحانی معرفی شده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از نرم افزار بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: با شروع جنگ تحمیلی دفتر تبلیغات اسلامی به اعزام طلاب به جبهه ها اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر روحانیون توسط دفتر تبلیغات به جبهه اعزام می شدند، گفت: اطلاعات این شهدا توسط این نهاد منعکس می شد و اکنون با همت روابط عمومی دفتر تبلیغات بانک اطلاعات جامع شهدای روحانی تهیه شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم با بیان اینکه حدود ۴ هزار و ۱۸۳ روحانی و طلبه شهید از ۲۹۸ شهر و شهرستان در این نرم افزار معرفی شده اند، تصریح کرد: تهران با ۲۷۹ نفر، اصفهان با ۱۸۲ نفر و قم با ۱۱۰ نفر بیشترین شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار به ۶ محور اصلی از جمله محل تولد، محل و کیفیت شهادت اشاره کرده است، گفت: ۲۶ نفر از این شهدای روحانی در مقام اجتهاد بودند، ۲۱ نفر سطح چهار و بیشتر آن ها در سطح مقدماتی حوزه قرار داشتند.

حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه حدود ۹۱۳ نفر از روحانیون شهید توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و ۲ هزار و ۵۲۲ نفر توسط بسیج به جبهه اعزام شده بودند، اعلام کرد: نزدیک به ۴ هزار و ۹۸ نفر از این شهدا شیعه و ۸۵ نفر اهل سنت بودند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ نفر از این روحانیون شهید توسط دفتر تبلیغات اسلامی قم اعزام شده بودند، افزود: شلمچه با ۹۶۶ شهید، فاو با ۳۰۱ شهید و جزیره مجنون با ۲۸۷ شهید بیشترین فراوانی را درمحل شهادت روحانیون دارند.

نظر شما