شناسهٔ خبر: 42999 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی ۳ دانشگاه ایرانی برای اعطای بورس به دانشجویان عراقی

در سفر هیات نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عراق علاوه بر همکاری‌های دوجانبه علمی، دانشگاه های یزد، الزهرا (س) و امام رضا (ع) آمادگی خود را برای اعطای بورس دکتری اعلام کردند.

 

مصاحبه دکتری

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هیات نمایندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به کشور عراق سفر کرد و در نخستین روز از برنامه‌های این سفر، هیات نمایندگی وزارت علوم با سفیر ایران در عراق ملاقات کرد.

در این دیدار که با حضور رایزن فرهنگی ایران، قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی، مدیر کل دانشجویان خارجی سازمان امور دانشجويان و تنی چند از رؤسای دانشگاه‌های کشور انجام شد، زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های ایران و عراق مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین بر مزیت‌ها و اولویت‌ها و همکاری‌های دوجانبه علمی، فنی و آموزشی بین دانشگاه‌های ایران و عراق تاکید شد و اشتراکات ملی و مذهبی و منطقه‌ای بین دو کشور به عنوان عامل تقویت و ارتقای همکاری‌های آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در جلسه دکتر «حسین ابراهیم صالح شهرستانی» وزیر علوم عراق، آمادگی و تمایل دانشگاه‌های عراق برای همکاری بیشتر با دانشگاه‌های ایران به خصوص در زمینه تبادل استاد و دانشجو را اعلام کرد.

 محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد نیز برای همکاری با دانشگاه‌های عراقی به خصوص در زمینه مدیریت بیابان و محیط زیست، معماری و فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه همچنین رؤسای هر یک از دانشگاه‌ها به ارائه توانمندی‌های خود پرداختند.

در ادامه این سفر، هیات ایرانی از دانشگاه بغداد که بزرگترین دانشگاه عراق محسوب می‌شود، همچنین تعدادی از دانشکده‌های آن بازدید کردند.

در نشستی که با حضور اعضای این هیئت و مدیران این دانشگاه برگزارشد، روسای دانشگاه‌های علم و صنعت و یزد به معرفی توانمندی‌های هر یک از دو دانشگاه پرداختند و هر یک آمادگی خود را برای اعطای ۱۰ بورس دکتری به دانشجویان دانشگاه بغداد اعلام کردند.

در بازدید از دانشگاه تکنولوژی بغداد، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تربیت دانشجویان مهارتی اعلام کردند.

همچنین در بازدید هیات ایرانی از دانشگاه النهرین بغداد، توانمندی‌های این دانشگاه که با وجود سابقه نسبتا کمتر به دستاوردهای خوبی رسیده است، معرفی شد.

در ادامه، روسای دانشگاه‌های یزد، الزهرا (س) و امام رضا (ع) با معرفی دانشگاه خود آمادگی خود را برای اعطای ۱۰ نفر بورس دکتری علاوه بر تبادل استاد و دانشجو و تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، اعلام کردند.

نظر شما