شناسهٔ خبر: 42958 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدوقی‌سها از شیوه تصحیح نزد استاد آشتیانی می‌گوید

منوچهر صدوقی‌سها، مصحح و شارح فلسفه و کلام اسلامی در آستانه دهمین سالروز درگذشت استاد سید جلال‌الدین آشتیانی، از مصححان به‌نام متون اسلامی و فلسفی درباره شیوه تصحیح در نزد این استاد سخن می‌گوید.

 

صدوقی‌سها از شیوه تصحیح نزد استاد آشتیانی می‌گوید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ گروه حکمت اسلامی معاصر با همکاری گروه گردآوری، آموزش و احیای نسخ خطی و اسناد تمدن اسلامی و ایرانی نشست «ملاحظاتی چند درباره شیوه تصحیح استاد سید جلال‌الدین آشتیانی» را برگزار می‌کند.
 در این نشست، منوچهر صدوقی سها، مصحح و شارح آثار فلسفی درباره تصحیح در نزد این استاد فقید سخن می‌گوید.
 علاقه‌مندان برای حضور در این نشست، می‌توانند دوشنبه، ۱۷ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان ۶۴ غربی مراجعه کنند.
مرحوم استاد آشتیانی، علاوه بر تربیت صدها دانشجو و طلبه ایرانی، شاگردان دیگری نیز داشت که از آن میان می‌توان به «ویلیام چیتیک» از آمریکا، «کریستین بونو» از فرانسه و «ماتسو موتو» ژاپنی اشاره کرد.
«هستی از نظر فلسفه و عرفان»، «تفسیر سوره فاتحة الکتاب»،تعلیق و تصحیح و مقدمه بر «رسائل قیصری» و تصحیح و تعلیق «شرح جندی بر فصوص الحکم» ابن عربی و ترجمه کتاب شریف «انوار جلیه» مدرس زنوزی از آثار این مصحح است.
استاد سید جلا‌ل‌الدین آشتیانی، سوم فروردین ماه سال ۱۳۸۴ در مشهد درگذشت.

نظر شما