شناسهٔ خبر: 42949 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شب افتخار حسین عارف در شب بخارا

شب افتخار حسین عارف در سری شب‌های بخارا برگزار می‌شود.

 

1457159890384_eftekhar (1).jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ سخنرانان شب افتخار حسین عارف از این قرارند: نورمحمد جادمانی ( سفیر پاکستان در ایران)، محمد افسر رهبین ( رایزن فرهنگی افغانستان)، عزیز مهدی ( شاعر و محقق هندوستانی)، شاه منصور شاه میرزا (شاعر و محقق تاجیکستان)، راشد نقوی ( محقق از پاکستان)، دکتر علی بیات ( مدیر کرسی زبان اردو در دانشگاه تهران) و سعید احمد حسین ( شاعر و محقق از پاکستان).

این مراسم دوشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۵ عصر در خیابان ولی عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی برپا می‌شود.

در خبر برگزاری این شب عنوان شده است: افتخار حسین عارف که در حال حاضر بزرگ‎ترین شاعر پاکستانی است از چهره‌های سرشناس فرهنگی پاکستان به شمار می‎آید. او که تحصیلاتش را در رشته‌های علوم انسانی و جامعه‌شناسی در هندوستان به انجام رسانده، پس از فعالیت‌های رسانه‌ای تلویزیونی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، در سمت‌هایی چون ریاست فرهنگستان زبان ملی پاکستان، ریاست فرهنگستان ادبیات پاکستان و مدیرعاملی بنیاد ملی کتاب این کشور فعالیت کرده است. از افتخار حسین چند کتاب شعر به چاپ رسیده و پژوهش‌های فراوانی هم در زمینه ادبیات انجام داده است. افتخار حسین عارف که استاد زبان‌های اردو و هندی است ، در حال حاضر ریاست موسسه فرهنگی اکو را بر عهده دارد.

نظر شما