شناسهٔ خبر: 42606 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه آموزش زبان فارسی در پاکستان؛ از اعزام استاد تا برگزاری المپیاد علمی

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی از برگزاری المپیاد زبان فارسی در سال آینده در پاکستان خبر داد.

 

سید محمدرضا دربندی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ سیدمحمدرضا دربندی، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی، در گفت وگویی از برنامه ویژه این بنیاد برای آموزش زبان فارسی در پاکستان خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مقدماتی ما در این کشور اعزام استاد به پاکستان بود. ما با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد یکی از اساتید زبان فارسی را به پاکستان فرستادیم و این استاد در سه دانشگاه پنجاب، بانوان لاهور و جی سی مشغول به فعالیت آموزش زبان فارسی شد.

وی ادامه داد: این استاد زبان فارسی همچنین به برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی برای استادان زبان ادبیات فارسی در پاکستان می‌پردازد و همایش‌هایی را نیز در شهر لاهور پاکستان برگزار کرده است.

دربندی تصریح کرد: برنامه دیگر ما در ارتباط با پاکستان که مقدمات آن را برای اجرا فراهم کرده‌ایم، اعزام استاد زبان فارسی به برخی از شهرهای  پاکستان که دارای دانشکده‌های آموزش زبان فارسی هستند، است.

وی افزود: در این راستا قرار است مهرماه سال ۹۵ اساتیدی را به دانشکده‌های شهرهای مختلف پاکستان اعزام کنیم تا کار آموزش زبان فارسی در این کشورها گسترده‌تر پیگیری شود.

دربندی گفت: همچنین ما در صدد هستیم تا برای سال آینده المپیاد زبان فارسی را در پاکستان برگزار کنیم. این المپیادها به منظور تشویق فارسی‌آموزان و افزایش سطح توانایی علمی آنها تاکنون در برخی کشورها برگزار شده است.

نظر شما