شناسهٔ خبر: 42365 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنرانی آغداشلو و حسین‌پور در «تدکس»

دانشگاه هنر تهران در رویداد «تدکس» میزبان اندیشمندان و هنرمندان خلاقی از رشته‌های مختلف خواهد بود.

 

1455351948251_index.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ تد (TED) یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که خود را وقف به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌های الهام‌بخش و نو برای عموم شهروندان یا متخصصان و علاقه‌مندان به یک حوزه خاص کرده است و هر سال رویدادهای بسیاری با نام TEDx با الگوبرداری از شیوه این سازمان و به‌صورت مستقل در کشورهای مختلف با همین هدف برگزار می‌شود.

۳۰ بهمن‌ماه امسال نیز رویداد دیگری از تدکس به میزبانی دانشگاه هنر برگزار می‌شود که در آن، افرادی از حوزه‌های مختلف به سخنرانی خواهند پرداخت. آیدین آغداشلو (نقاش)، بزرگمهر حسین‌پور (کاریکاتوریست) و فرهاد اردلان (استاد فیزیک) از جمله سخنرانان این مراسم هستند.

بزرگمهر حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی برپایی این رویداد اظهار کرد: برنامه جهانی تدکس شامل سخنرانی‌های ۱۸ دقیقه‌ای است که در آن، افرادی از حوزه‌های مختلف که از دید برگزارکنندگان در رشته‌ی خود صاحب خلاقیت هستند، سخنرانی می‌کنند.

او ادامه داد: طبق مطالعات و آزمایش‌های آن‌ها، ذهن انسان در برابر سخنرانی فقط ۱۸ دقیقه گیرایی دارد و به همین دلیل، سخنرانان باید در همین بازه‌ی زمانی، به سخنرانی خود پایان دهند.

این کاریکاتوریست درباره‌ی برنامه‌ی سخنرانی‌اش نیز گفت: چون معمولا این سخنرانی‌ها برای مخاطبان سورپرایز است، قبل از مراسم اطلاعاتی درباره‌ی آن داده نمی‌شود، اما این سخنرانی‌ها قبل از مراسم برای تأیید، به برگزارکنندگان ارائه می‌شود و آن‌ها در جریان برنامه‌ای که اجرا می‌شود قرار می‌گیرند.

این برنامه ۳۰ بهمن‌ماه در دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

نظر شما