شناسهٔ خبر: 42243 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حاشیه‌های هشتمین روز کاخ جشنواره فیلم فجر

در هشتمین روز فعالیت‌های کاخ جشنواره که تا نزدیک ۳ بامداد سه‌شنبه ادامه داشت، هیچ نشستی برگزار نشد و باز هم اکثر فیلم‌های به نمایش درآمده صحنه‌های مرگ و قتل داشت.

 

1454981216067_photo_2016-02-09_04-51-23.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در حالیکه از ساعت ۱۰ روز دوشنبه خبرنگاران و عکاسان برای پوشش نشست‌های خبری عازم کاخ جشنواره شده بودند اما هیچ نشستی برگزار نشد. پیش از این اعلام شده بود که نشست فیلم «مالاریا» برگزار نمی‌شود و دو نشست دیگر هم که به «دختر» و «خماری» اختصاص داشت به دلیل کسالت رضا میرکریمی و منیژه حکمت برگزار نشد.

بعد از بر پا نشدن نشست‌های روز گذشته، مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر ضمن پوزش از اهالی رسانه اعلام کرد: آرزوی همه عوامل جشنواره، برگزاری منظم نشست‌های خبری بود که برخی از عوامل فیلم‌های سینمایی بنا به دلایل مختلفی تمایلی به حضور در این نشست‌ها نداشتند اما اصحاب رسانه این تعامل را به بهترین نحو ممکن انجام دادند و لایق تقدیر و قدردانی هستند.

طی شب‌های گذشته بسیاری از اهالی رسانه تا نیمه‌شب در کاخ جشنواره حضور داشتند و پس از چند ساعت بار دیگر برای پوشش نشست‌ها به سالن همایش‌های میلاد بازگشتند که در اکثر نشست‌های این دوره، عوامل فیلم‌ها ضمن انتقاد از این برنامه فشرده از تلاش خبرنگاران و عکاسان تقدیر کردند.

این فشردگی برنامه‌ها روز گذشته عکاس ایسنا را راهی بیمارستان کرد. متاسفانه علی‌رغم حضور اورژانس در کاخ جشنواره، امکان هیچگونه سرویس‌دهی فراهم نبود.

«ممیرو» فیلم هنر و تجربه در روز هشتم بود که علی‌رغم حضور تعداد اندکی در سالن با استقبال حاضران همراه شد. در فرش قرمز این فیلم حضور برخی عوامل با لباس محلی جلب توجه می‌کرد.

«پل خواب» در بخش نگاه نو دیگر فیلم روز گذشته بود که اکبر زنجانپور با بازی در این فیلم پس از ۲۰ سال به سینما آمد. در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور شمس لنگرودی و جواد مجابی به عنوان دو چهره ادبی و گلوریا هاردی همسر ساعد سهیلی که این روزها «کیمیا» را در حال پخش دارد جلب توجه می‌کرد.

«عادت نمی‌کنیم» فیلم ساعت ۲۱ روز هشتم بود که برای آن ظرفیت سالن کاملا پر شد و تعداد زیادی هم روی پله‌ها به تماشای این فیلم نشستند. هدیه تهرانی، محمدرضا فروتن و حمید آذرنگ به عنوان بازیگران اصلی این فیلم از غایبان مراسم فرش قرمز و نمایش فیلم بودند. فروتن برای فیلم «نقطه کور» هم به کاخ جشنواره نیامده بود.

«برادرم خسرو» از دیگر فیلم‌های‌ به نمایش درآمده در روز گذشته بود که این فیلم هم به‌ویژه با بازی شهاب حسینی در نقش یک بیمار روانی با استقبال همراه شد. مراسم فرش قرمز این فیلم در غیاب شهاب حسینی برگزار شد و ناصر هاشمی پس از سال‌ها با «برادرم خسرو» به جشنواره فیلم فجر آمد.

آخرین سانس روز گذشته به «اژدها وارد می‌شود» اختصاص داشت که ساعت یک بامداد روی پرده رفت و علی‌رغم فضای گفت‌وگوی مستندی که بخش‌هایی از فیلم داشت، با استقبال همراه شد. پیش از این اعلام شده بود که گروه سازنده فیلم روی فرش قرمز حاضر نخواهند شد اما پیش از نمایش در برج میلاد حضور خواهند داشت.

در حالیکه پیش از آغاز فیلم‌های روز گذشته تیزر های «دیرین دیرین» با موضوع مضرات سیگار پخش شد اما به روال روزهای قبل، همه فیلم‌های به نمایش درآمده صحنه‌های متعددی از کشیدن سیگار داشتند و از پنج فیلم داستانی نیز تماشاگران در چهار فیلم شاهد صحنه‌های مرگ و قتل بودند.

کامبوزیا پرتوی، شادمهر راستین، ساره بیات، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، رسول توکلی، اسماعیل عفیفه و رعنا آزادی‌ور از چهره‌های روز هشتم در کاخ جشنواره بودند که نامشان در روزهای قبل قید نشده بود.

نظر شما