شناسهٔ خبر: 42204 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «طبیعیات ارسطو و تفاسیر اسکندر افرودیسی» برگزار می‌شود

نشست «طبیعیات ارسطو و تفاسیر اسکندر افرودیسی» با حضور مروان راشد، برگزیده بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

 

نشست «طبیعیات ارسطو و تفاسیر اسکندر افرودیسی» برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست «طبیعیات ارسطو و تفاسیر اسکندر افرودیسی»  با سخنرانی مروان راشد، برگزیده بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال و حسین معصومی همدانی در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
مروان راشد، استاد تاریخ فلسفه یونانی و اسلامی در دانشگاه سوربن است. آثار پروفسور راشد به واسطه تسلط وی بر تاریخِ فلسفه و کلام و زبان‌های یونانی و عربی و لاتینی اهمیت خاص دارد.
مروان راشد، متولد ۱۹۷۱ پاریس، استاد زبان یونانی و تاریخ فلسفه یونانی و اسلامی در دانشگاه سوربن است. وی فرزند محقق و مورخ معروف ریاضی رشدی راشد مصری است.
تمرکز او بیشتر بر تاریخ فلسفه و کلام است و بر زبان یونانی و عربی و لاتینی تسلط دارد. مقالات متعدد و تعدادی کتاب درباره فلسفه یونانی- اسلامی تألیف کرده است. مهم‌ترین اثر او تصحیح «کون و فساد» ارسطو (متن یونانی) و شرح قطعات بازمانده از تفسیر اسکندر افرودیسی بر فیزیک ارسطو است. یکی از آثار مهم و درخور مروان راشد تصحیح و ترجمه و شرح رساله تلخیص کتاب «الکون و الفساد» است. مؤلف این کتاب «حسن بن موسی نوبختی» یکی از بزرگان متکلمان شیعه منسوب به خاندان ایرانی نوبختی یکی از متکلمان شیعه است. شهرت «حسن بن موسی» بیشتر به متکلم بودن اوست ولی این اثر نشان می‌دهد که در فلسفه نیز شأنی دارد.
 
نشست «طبیعیات ارسطو و تفاسیر اسکندر افرودیسی» فردا دوشنبه ۱۹ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

نظر شما