شناسهٔ خبر: 42195 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره دانش افزایی دانشجویان دانشگاه‌های ترکیه در دانشگاه تبریز

چهارمین دوره از طرح دانش افزایی دانشجویان دانشگاه های ترکیه با شرکت ۱۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

1-132.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ رییس دانشگاه تبریز در دیدار با این دانشجویان ضمن تقدیر از متولیان این امر گفت: کشور ایران و ترکیه مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی فراوانی با هم دارند و همین امر کمک شایانی برای ارتباط بیشتر دو ملت دوست و همسایه فراهم کرده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه کشورمان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

محمدرضا پورمحمدی در ادامه اضافه کرد: برای توسعه همکاری های مشترک بین کشورها دیپلماسی علمی بیش از دیپلماسی های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارساز است و در این میان دانشگاه ها اصلی ترین نقش را بر عهده دارند.

وی ضمن اشاره مختصری به پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه تبریز تصریح کرد: این دانشگاه از جمله دانشگاه های جامع و برتر کشور است و آماده توسعه هر گونه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی با سایر دانشگاه های جهان، منطقه و به ویژه با دانشگاه های کشور ترکیه است.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات آذربایجان‌شناسی دانشگاه تبریز نیز در ارتباط با طرح دوره دانش افزایی دانشجویان دانشگاه های ترکیه در این دانشگاه گفت: این دوره آموزشی با حضور ۱۳ نفر از دانشجویان رشته های زبان و ادبیات فارسی و اقتصاد در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های ترکیه برگزار شد.

احمد فرشبافیان در ادامه با اشاره به موضوع های این دوره نیز اضافه کرد: معرفی رشته زبان و ادبیات فارسی، ادبیات مشروطه، ادبیات انقلاب اسلامی، طنز در ادبیات فارسی، معرفی شاعران پارسی گوی عثمانی، ضرب المثلهای فارسی، معانی متنوع فعل های فارسی، تاثیر قرآن در ادبیات فارسی و ... از جمله محورهای اصلی این دوره آموزشی است.

به گفته وی این دوره آموزشی با تدریس استاتید دانشگاه تبریز از جمله حسین صبوری، محمد مهدی پور، محمد خاکپور، ابراهیم اقبالی، محمد رضا عابدی، اسدالله واحد، احد موسی زاده، ابراهیم رنجبر، سکینه رسمی و احمد فرشبافیان برگزار شد.

نظر شما