شناسهٔ خبر: 42076 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلایه دبیر اسبق جایزه قلم زرین ازبی‌تفاوتی نسبت به ادبیات انقلاب

کامران پارسی‌نژاد می‌گوید آنچه از سوی مسئولان نصیب ادبیات انقلاب شده تنها بی‌تفاوتی بوده است و هیج راهکاری برای اینکه این گونه ادبی مبدل به یک جریان شود، ارائه نشده است.

 

کامران پارسی نژاد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کامران پارسی‌نژاد در گفتگویی در پاسخ به این سوال که آینده ادبیات انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: به باور من و با تداوم روند بی توجهی فعلی مسئولان، ادبیات انقلاب اسلامی رشد مطلوب خود را نخواهد داشت و  اگر هم نویسندگانی هم پیدا شوند تنها با میل شخصی خود و آنهم به بهانه یک جشنواره و حضور در آن اثری خواهند نوشت. 

این نویسنده تصریح کرد: ادبیات انقلاب در سال‌های گذشته تلاش زیادی کرد تا ضرورت بروز و حمایت از خود را به وجود بیاورد اما آنچه از سوی مسئولان نصیبش شد تنها بی‌تفاوتی بوده است و هیج راهکاری برای اینکه این گونه ادبی مبدل به یک جریان شود، ارائه نشد.

دبیر اسبق جایزه قلم زرین ادامه داد: ادبیات انقلاب اسلامی در این سال‌ها هرگز فرصت این را نداشته که به بررسی رویدادهای بزرگ تاریخ خود بپردازد. در عین حال می‌بینیم که در غرب جدی‌ترین رویدادهای ادبی دباره یک پدیده سیاسی یا اجتماعی، ۱۵ سال بعد از آن رویداد نوشته می‌شود. با این حساب برای ما الان نوشتن از انقلاب اسلامی دیر هم شده است و الان نیز با وجود نیاز شدیدی که برای فعالیت در این زمینه داریم کمتر اتفاقی در این حوزه رخ می‌دهد.

پارسی‌نژاد با تاکید بر اینکه ایجاد جریان فکری و پشتوانه سازی برای ادبیات انقلاب اسلامی نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد، گفت: انقلاب اسلامی به دلیل واقعه جنگ تحمیلی و مسائل پدید آمده پس از آن در عمل فرصت بروز و ظهور در ادبیات پیدا نکرد.  البته حمایتی نیز از این رویداد نشده است. ما که نباید توقع داشته باشیم که حرکت‌های بزرگ اینچنینی فقط به صورت خودجوش انجام شود بلکه منطقی است که عنوان کنیم این ادبیات برای بارور شدن نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

وی تصریح کرد: متاسفم که باید بگویم نهادهای فرهنگی در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری در ادبیات انقلاب هیچ تمایلی از خود نشان نمی‌دهند. در حالی که اگر تنها یکی سوم سرمایه‌گذاری سینما در ادبیات ما انجام می‌شد مطمئن باشید اتفاق‌های بهتری را شاهد بودیم اما این اتفاق در نهایت رخ نداده است.   

نظر شما