شناسهٔ خبر: 41973 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۴ کتاب از ۴ نویسنده ایرانی/ محمد کشاورز، کامران محمدی، پیمان هوشمند زاده و رضا فرخفال

۴ کتاب از ۴ نویسنده ایرانی در نشر چشمه منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر آنلاین؛ مجموعه داستان‌های "روباه شنی" اثر محمد کشاورز، رولت روسی از کامران محمدی، "آه استانبول" اثر رضا فرخفال و شش تک نگاری از پیمان هوشمند زاده با عنوان "لذتی که حرفش بود" (چاپ سوم) در نشر چشمه منتشر شد.

"روباه شنی" اثر محمد کشاورز شامل ۹ داستان کوتاه می‌شود که عناوین آن چنین است: "روز متفاوت"، "پرنده باز"، "گلدان آبی، میخک‌های سفید"، "آهنگ پلنگ صورتی را سوت بزن"، "زمین بازی"، "هشت شب.میدان آرژانتین"، "راه رفتن روی آب"، "غار را روشن کن" و "روباه شنی".

آغاز داستان "روز متفاوت": "فلاح که رفت سگ‌های رها شده‌اش ما را دوره کردند و پس راندند تا بنه گاه باغ. فلاح که بود آرام بودند، آرام و رام دور و برش مثل گربه‌های دست آموز می‌پلکیدند. او را بو می‌کشیدند. فلاح و سر و گردن‌شان را نوازش می‌کرد و آن‌ها بر خلاف هیکل هیولا وار و هیبت خوفناک‌شان مهربان و دوست داشتنی به نظر می‌رسیدند..."

این کتاب با قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.

"رولت روسی و هشت داستان دیگر" مجموعه داستانی اس تبه نوشته کامران محمدی. در این کتاب داستان‌های "رولت روسی"، "بازی"، "سیم کارت"، "صد سال تنهایی"، "غریبه"، "قلعه"، "شطرنج"، "بیست و یک گرم" و "خروس بی محل" را می‌خوانیم.

بخشی از متن پشت جلد کتاب:"کامران محمدی نویسنده سوژه‌های بکر و کمتر دیده شده است. او که پیش از این با سه گانه‌اش روایتی از یک نسل زخمی ارائه کرد، در این مجموعه داستان از آدم‌هایی متفاوت، فضاهای متناقض و ماجراهای نفس‌گیری می‌نویسد که در تمام آن غافلگیری‌ محور اصلی متن است..."

این کتاب ۶۵۰۰ تومان قیمت دارد.

اما "لذتی که حرفش بود" با عنوان فرعی "شش تک نگاری درباره دیدن و زیستن" در فاصله‌ای اندک، اکنون به چاپ سوم رسیده است.

در معرفی این کتاب چنین می‌خوانیم: " لذتی که حرفش بود مجموعه‌ای است از ناب‌ترین تجربه‌های به ظاهر پیش پا افتاده و هر روزه‌ ما. مجموعه‌ای از بدیهیات، آن قدر که کمتر کسی به‌شان فکر می‌کند. پیمان هوشمند زاده و منطق روایی ساده و روانش، کولاژوار قطعاتی از مشاهدات هر انسانی را از پیرامونش و خاطراتش کنار هم چیده، جوری که برای خواننده پاره‌ای جز حیرت کردن نمی‌ماند..."

این کتاب هم با قیمت ۷۵۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

اما "آه استانبول" اثر نویسنده شناخته شده معاصر، رضا فرخفال شامل هشت داستان کوتاه می‌شود: "برجی برای خاموشی"، "همه از یک خون"، "باران‌های عیش ما"، "کوهنوردان"، "گردش‌های عصر"، "آه، استانبول"، "مجسمه ایلامی" و "نگاه آخر".

بخشی از داستان "برجی برای خاموشی": "چق چق سم اسبانی را بر سنگفرش کوچه‎ها شنیدیم. حاکم را دیدیم که پیشاپیش سوارانی با جره باز بر شانه و میرآخور زنگی در رکابش به سوی تپه اسب می‌تاخت. بر بام خانه‌ها رفته بودیم تا گذر سواران را تماشا کنیم که در گرد و خاک و غلغله‌ای از عوعوی سگ‌ها و شیهه اسب‌ها از جسر خندق‌ها می‌گذشتند، بر اسب‌ها مهمیز می‌زدند تا از پله‌های سنگی بالا روند و خودشان را به دیوارها برسانند..."

این کتاب با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما