شناسهٔ خبر: 41841 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جدیدترین آثار انتشارات بهمن برنا منتشر می‌شود/ از «نظریه‌های جامعه‌شناسی» تا «فرهنگ عامیانه مرزن‌آباد»

محمد شاپوری، مدیر انتشارات بهمن برنا از انتشار جدیدترین کتاب‌های حوزه جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی خبر داد. «نظریه‌های جامعه‌شناسی به زبان ساده»، «درآمدی بر نظریه‌سازی و نظریه آزمایی در جامعه‌شناسی»، «مبانی جامعه‌شناسی» و «فرهنگ عامیانه مرزن آباد» از جمله این آثار است.


جدیدترین آثار انتشارات بهمن برنا منتشر می‌شود/ از «نظریه‌های جامعه‌شناسی» تا «فرهنگ عامیانه مرزن‌آباد»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ محمد شاپوری در گفت‌وگویی با اشاره به جدیدترین آثار در دست چاپ این انتشارات عنوان کرد: کتاب «نظریه‌های جامعه‌شناسی به زبان ساده» نوشته بهروز مرادی جدیدترین کتابی است که به زودی توزیع آن آغاز می‌شود. نویسنده در این کتاب کوشیده تا نظریه‌های جامعه‌شناسی کلاسیک و جدید را به زبانی ساده و روان برای مخاطبان شرح دهد. این اثر برای مقطع کارشناسی رشته جامعه‌شناسی آماده شده است.
وی همچنین از انتشار چندین کتاب دیگر که اکنون مراحل کسب مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را طی می‌کند، خبر داد و افزود: کتاب «درآمدی بر نظریه‌سازی و نظریه آزمایی در جامعه‌شناسی» عنوان اثری است تالیف چافتز که دکتر غفاری‌نسب آن را ترجمه کرده است. در این کتاب فرایند ساخت نظریه و آزمون آن در جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته است. 
به گفته وی، کتاب «مددکاری و معنویت» با ترجمه مهرداد نوابخش و میترا خاقانی به زودی منتشر می‌شود. این کتاب نیز نتایج یک پژوهش در کشور انگلستان را شرح می‌دهد که بر اساس آن نشان داده شده که چگونه مددکاران با استفاده از آموزه‌های معنوی مددجویان را یاری می‌رساندند. در این کتاب جنبه‌های مختلف معنویت و اثر‌گذاری آن در خردسالان و سالمندان مورد بررسی قرار گرفته است.
شاپوری همچنین از انتشار کتاب «مبانی جامعه‌شناسی» نوشته زهرا حضرتی خبر داد و گفت: این کتاب نیز برای دانشجویان کارشناسی جامعه‌شناسی آماده شده و تا پایان بهمن‌ماه و در آغاز ترم تحصیلی جدید در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
مدیر انتشارات بهمن برنا با اشاره به چاپ کتاب «فرهنگ عامیانه مرزن‌آباد» گفت: این کتاب مطالعه مردم‌شناسی روی فرهنگ و آداب و رسوم مرزن‌آباد است و توسط هادی منصوری و یعقوب شربتیان تحقیق و گردآوری شده است. این کتاب نیز تا پایان سال منتشر می‌شود.

نظر شما