شناسهٔ خبر: 41809 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادغام دانشگاه‌های موازی در برنامه ششم توسعه

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس‌ گفت: دولت تصمیم دارد در برنامه ششم موضوع ادغام برخی از دانشگاه‌های‌ موازی را در دستور کار قرار دهد.

 

قاسم احمدی لاشکی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه برخی از موسسات دانشگاهی از داشتن یک عضو هیات علمی محرومند، گفت: باتوجه به اینکه در کشور از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و یا موسسات دانشگاهی زیادی برخورداریم اما با این وجود در برخی از نقاط با کمبود دانشگاه و موسسات دانشگاهی و اعضای هیات علمی روبرو هستیم که این مسئله باعث زیر سوال رفتن جایگاه دانشگاهی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید تخصصی شوند، افزود: در حال حاضر روز به روز از تعداد دانشجویان کشور کاسته می شود و تا زمانیکه تعداد دانشجویان به همین منوال رو به کاهش باشد دیگر لزومی ندارد که این همه دانشگاه داشته باشیم به همین منظور دانشگاه های موازی و هم مسیر ادغام خواهند شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی حرفه ای که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است با دانشگاه جامع علمی- کاربردی هر دو از یک هدف مشترک آن هم تربیت نیروی متخصص و ماهر برخوردارند و هیچ مشکلی ایجاد نمی شود که این دو دانشگاه در یک مسیر مشخص قرار بگیرند و به صورت تخصصی با هم ادغام شوند.

احمدی در پایان با بیان اینکه ۴۰ درصد از دانشجویان در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند، افزود: با حمایت کردن از دانشگاه آزاد که هیچ باری به دوش دولت ندارد و دارای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دانشجو که چیزی حدود ۴۰ درصد از دانشجویان کشور را تشکیل می دهد می توان در راستای ادغام دانشگاه های موازی کمک گرفت.

نظر شما