شناسهٔ خبر: 41412 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب»

داوری آثار رسیده به دومین دوره جشنواره‌ «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» آغاز شد.

 

آغاز داوری آثار رسیده به جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتابخوانی: ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی دومین دوره جشنواره‌ «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» از  آغاز داوری  آثار رسیده به دبیرخانه اين جشنواره خبر داد و اظهار کرد: داوری‌ طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری ترویج کتابخوانی آغاز شده است و تا آخر دی‌ماه هم ادامه دارد.
وی عنوان کرد: آثار رسیده به جشنواره در دو مرحله‌ مقدماتی و نهایی داوری می‌شوند و در نهایت ۱۰ برگزیده روستایی‌ و عشایر دوستدار کتاب معرفی خواهند شد.
 دبير اجرايی جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» درباره تعداد آثار رسيده به دبیرخانه، گفت: در این دوره از جشنواره، بیش از هشتصد روستا و گروه عشایری از سراسر کشور  طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری‌شان در حوزه‌ کتابخوانی را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کرده‌اند كه نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.
 حيدری عنوان کرد: طرح‌های ارسالی تنوع زیادی در ابتكار و خلاقیت دارند و از طرفی بسیاری از این طرح‌ها با توجه به ويژگی‌های بومی مناطق مختلف ايران تدوين شده است كه در عین حال قابليت اجرا در سراسر كشور دارند.
 وی درباره‌ تركيب داوران این دوره، گفت: تعدادی از داور‌ها را استادان حوزه‌ فرهنگ و جامعه‌شناسی تشكيل می‌دهند و طیف دیگری از داور‌ها هم کارشناسان ارشد نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی در سطح روستا‌ها و جوامع عشایری هستند.
 دبير اجرايی جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» درباره‌ شاخص‌های انتخاب روستا‌ها و عشایر برگزیده در این جشنواره اظهار کرد: طرح‌ها و ایده‌های ابتکاری ارسالی باید متناسب با نیاز‌های محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی باشند. همچنین تأثیرگذاری پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد‌های اجرایی روستا و عشایر از دیگر شاخص‌های مهم در داوری این آثار است. توجه به زنان، جوانان و کودکان در طرح‌های ارسالی و قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق و تازگی کیفیت و محتوا و شیوه اجرا از دیگر شاخص‌های مهم در داوری آثار است.

نظر شما