شناسهٔ خبر: 41122 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانش آموزان، کارآفرین می شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از رویکردهای مهم نظام تعلیم و تربیت کشور پس از یادگیری دانش آموزان، مواجه کردن آنان با رویکرد کارآفرینی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ علی زرافشان روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی - توجیهی ناظران جشنواره نوجوان که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، افزود: وظیفه نظام تعلیم و تربیت کشور، بسترسازی برای بارور کردن استعدادهای درونی دانش آموزان است.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه درسی ملی، مبتنی بر مبانی تعلیم و تربیت و فلسفه چگونگی یادگیری است و از این رو رویکردی که برای برنامه درسی انتخاب شده، بر مبنای فطرت گرایی توحیدی است.
وی گفت: وظیفه تربیت این است که تمایلات درونی شناسایی شده و زمینه بروز آن ها فراهم شود و اگر با این نگاه پیش برویم ساماندهی نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار می گیرد.
زرافشان بیان کرد: نظام آموزشی کشور در دنیا یک نظام آموزشی ساختار یافته است و لذا یاددهی و یادگیری دانش آموزان براساس نظامی هدایت شده می باشد که محوریت آن با معلم است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین، کلیدواژه موقعیت محوری به ما کمک می کند تا در بین شکل های یادگیری انتخاب کنیم در این سند هر یادگیرنده یک موجود منحصر به فرد است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در فضای مدرسه رویکرد پژوهشی دنبال می شود و برگزاری جشنواره ها می تواند به دانش آموزان اجازه دهد تا فراتر از ساختار یادگیری خود به علایق خود دست یابند.
وی با بیان اینکه باید یادگیری طوری سامان پیدا کند که به رویکرد پرسشگری دانش آموزان منجر شود ، افزود: برای اجرای عدالت آموزشی باید دانش آموزان را متفاوت از دیگران دید و از این طریق با تدوین برنامه تعلیم و تربیت و انعطاف پذیر مناسب با ویژگی شخصیتی ، برای کشف و شکوفایی استعدادهای خاص آنان گام های موثرتری برداشت.
وی گفت: با راه اندازی جشنواره نوجوان خوارزمی زنجیره شناسایی و هدایت در زمینه سازی دانش آموزان برای پژوهش و تحقیق کامل می شود.
این گزارش حاکیست دراین مراسم قرار بود معاون علمی و فناوری رییس جمهور شرکت کند که به دلیل حضور هیات دولت در شهرستان ری ، افتتاح دوره آموزشی توجیهی ناظران جشنواره نوجوان خوارزمی بدون حضور وی برگزار شد.

نظر شما