شناسهٔ خبر: 41063 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی تازه برای تقابل با تروریست‌ها/ داعش به چه اعتقاد دارد؟

«شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» عنوان تازه‌ترین کتاب مالکوم نانس است که به گروهک تروریستی داعش و باورهای ایدئولوژیک آنها می‌پردازد.

 

تسلیحات داعش

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آمازون: داعش از جمله بزرگترین تهدیدهای تروریستی در جهان است که امنیت کشورهای مختلفی را به خطر انداخته است. این دولت و چگونگی پیدایش آن موضوعی است که مالکوم نانس در کتابش به آن پرداخته است.

مالکوم نانس در کتاب «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» تلاش کرده تا باورها و دیدگاه‌های ایدئولوژیک این گروه را شناسایی و شیوه جذب آنها را از میان مردم شرق میانه و جوانان ناراضی در قلب جهان قلب بررسی می‌کند.  

علاوه‌بر این چگونگی جنگ‌های خیابانی و آنالیز تاکتیک‌های مورد استفاده در جنگ‌های این گروهک در سرزمین‌های مختلف از جمله مواردی است که مالکوم نانس توانسته آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کند.

وی تلاش کرده با کمک تحلیل‌هایی که با مشورت کارشناسان و نظریه‌پردازان برنامه‌ریزی کرده شیوه‌های تغذیه مالی این گروهک تروریستی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

این نویسنده در جاهایی تلاش کرده تا خط فکری و ایدئولوژیک داعش را نیز موشکافانه بررسی کند و  دیدگاه‌های اسلام گرایان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مالکوم کارشناس مرکز مبارزه با تروریسم در منطقه شرق میانه و بالکان است که سال‌ها درباره گروهک‌های تروریستی و زیرشاخه‌های آنها مطالعه و تحقیق می‌کند.

او پیش از «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» کتابی با عنوان «القاعده، تروریست‌هایی در عراق» به رشته تحریر درآورد و ماجرای این گروه تروریستی و شکل‌گیری و ماندگاری آن در عراق و بعد از آن نفوذش در برخی از کشورهای منطقه را بررسی کرد.

کتاب «شکست داعش؛ آنها چه کسانی هستند؟ چگونه مبارزه می‌کنند و به چه اعتقاد دارند؟» به قلم مالکوم نانس منتشر و به زبان انگلیسی روانه بازار کتاب می شود. نشر اسکای اور این کتاب را در روز نهم فوریه ۲۰۱۶ توزیع خواهد کرد.

نظر شما