شناسهٔ خبر: 40893 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهیابی ۱۵۲ عنوان کتاب به مرحله دوم جایزه کتاب سال

در مرحله مقدماتی داوری کتاب سال ۳۲۵۳ عنوان کتاب ارزیابی شد که ۱۵۲ عنوان کتاب از ۳۹ گروه تخصصی به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال از امسال به طور الکترونیکی انجام می شود گفت: مراحل ثبت نام و داوری آثار از طریق سایت جایزه کتاب سال انجام میشود.

غلامی جلیسه به تفاوت سی و سومین دوره جایزه کتاب سال با دوره های پیشین اشاره کرد و افزود: در سی و سومین دوره، این امکان برای ۴۷۰ نفر از داوران کتاب سال که از کارشناسان برجسته در حوزههای گوناگون هستند، فراهم شده است تا کتابهای شایسته ورود به جایزه کتاب سال را به دبیرخانه پیشنهاد و معرفی کنند.

جلیسه ادامه داد: در سی و دومین دوره از جایزه کتاب سال تلاش شد تا همه کتابهایی که شایستگیهای لازم را دارند، امکان حضور در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه تعداد ۶۶۹۰ عنوان کتاب در سامانه سی و سومین جایزه کتاب سال، ثبت شده است اظهار داشت: تا پایان روز هفدهم آذرماه تعداد ۳۲۵۳ عنوان در ۳۹ گروه، داوری مقدماتی شد و از بین آنها ۱۵۲ عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

غلامی جلیسه آثار گروهایی که تاکنون داوری مقدماتی آنها انجام شده است را نام برد و گفت: گروه های زمینشناسی، زیست شناسی، زبان عربی، آموزش و پرورش، ادیان دیگر، هنرهای نمایشی، موسیقی، روانشناسی، ریاضیات، اخلاق، نمایشنامه، دامپزشکی، مهندس صنایع و مهندس شیمی از جمله این گروه ها هستند.

به گفته مدیر عامل خانه کتاب، فرایند داوری مرحله دوم جایزه کتاب سال در گروهایی که داوری مقدماتی آنها انجام و برگزیدگان آنها مشخص شده است به زودی آغاز میشود و انتظار میرود نتایج مرحله دوم داوری نیز تا نیمه دی ماه مشخص شود.

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه سی و سومین جایزه کتاب سال طبق هر سال در نوزدهم بهمن ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‎های شایسته قدردانی برگزار می شود.

نظر شما