شناسهٔ خبر: 40865 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهیابی ۱۵۲ عنوان كتاب به مرحله دوم جايزه كتاب سال

در مرحله مقدماتی داوری کتاب سال ۳۲۵۳ عنوان کتاب ارزیابی شد که از این میان تعداد ۱۵۲ عنوان کتاب از ۳۹ گروه تخصصی به مرحل دوم داوری راه پیدا کردند.

 

راهیابی 152 عنوان كتاب به مرحله دوم جايزه كتاب سال

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب: مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب با بیان این‌که جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از امسال به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام و داوری آثار از طریق سایت جایزه کتاب سال انجام می‌شود.

غلامی‌جلیسه به تفاوت سی و سومین دوره جایزه کتاب سال با دوره‌های پیشین اشاره کرد و افزود: در سی و سومین دوره، این امکان برای ۴۷۰ نفر از داوران کتاب سال که از کارشناسان برجسته حوزه‌های گوناگون هستند، فراهم شده است تا کتاب‌های شایسته‌ورود به جایزه کتاب سال را به دبیرخانه پیشنهاد و معرفی کنند.  

وی ادامه داد: در سی و سومین دوره جایزه کتاب سال تلاش شد همه کتاب‌هایی که از شایستگی‌های لازم برخوردارند، امکان حضور در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.  

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب با بیان این‌که تعداد ۶۶۹۰ عنوان کتاب در سامانه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، اظهار کرد: تا پایان هفدهم آذرماه تعداد ۳۲۵۳ عنوان در ۳۹ گروه، داوری مقدماتی شد و از بین آنها ۱۵۲ عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه پیدا کردند.

غلامی‌جلیسه آثار گروه‌هایی را که تاکنون داوری مقدماتی آنها انجام شده است، نام برد و گفت: گروه‌های زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زبان عربی، آموزش و پرورش، ادیان دیگر، هنرهای نمایشی، موسیقی، روانشناسی، ریاضیات، اخلاق، نمایشنامه، دامپزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی از جمله این گروه‌ها هستند.

به گفته مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، فرایند داوری مرحله دوم جایزه کتاب سال در گروه‌هایی که داوری مقدماتی آنها انجام و برگزیدگان آنها مشخص شده است، به‌زودی آغاز می‌شود و انتظار می‌رود نتایج مرحله دوم داوری نیز تا نیمه دی‌ماه مشخص شود.

مراسم اختتامیه سی ‌و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران مانند هر سال در نوزدهم بهمن‌ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‌‎های شایسته‌قدردانی برگزار می‌شود.

نظر شما