شناسهٔ خبر: 40851 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته سیاستگذاری جشنواره فارابی تا دو هفته آینده

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: کمیته سیاستگذاری جشنواره فارابی با حضور وزیر علوم طی دو هفته آینده برگزار می شود.

 

جشنواره فارابی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدضیاء هاشمی در گفتگویی گفت: فرآیند و زمان برگزاری جشنواره فارابی در کمیته سیاستگذاری این جشنواره تعیین خواهد شد که قرار است طی دو هفته آینده با حضور محمد فرهادی وزیر علوم این کمیته تشکیل جلسه دهد.

وی با بیان اینکه وزارت علوم درحال فراهم سازی مقدمات برگزاری جشنواره فارابی است، بیان کرد: زمان قطعی برگزاری این جشنواره در کمیته سیاستگذاری تعیین خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به توجه این وزارتخانه به موضوع علوم انسانی گفت: وزارت علوم به موضوع علوم انسانی تاکید داشته و همواره بر این موضوع اهتمام ویژه ای دارد.

جشنواره بین‌المللی فارابی، نام یک جشنواره علمی در ایران است. این جشنواره ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی بوده که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت سالانه برگزار می‌شود.

موضوع جشنواره فارابی، تحقیقات حوزه علوم انسانی و اسلامی است. آثاری در جشنواره، پذیرش، ثبت، بررسی، ارزیابی و معرفی می‌شوند که واجد ویژگی «اثربخشی» باشند. وزارت علوم به منظور ارتقای جایگاه علوم انسانی و اسلامی و ترغیب و تشویق پژوهشگران این حوزه به انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی اصیل منطبق با ملاک‌های علمی و دانش بومی و همچنین شناسایی، معرفی و تقدیر از محققان برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی «جشنواره بین‌المللی فارابی» را با مشارکت سازمان‌ها و موسسات علمی داخلی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

نظر شما